عرضه تجاری بیش از 100 فرآورده گیاهی به بازار داخلی کشور
یک شرکت فناور کشورمان انجام داد؛

عرضه تجاری بیش از 100 فرآورده گیاهی به بازار داخلی کشور


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 16164
یک شرکت فناور فعال در حوزه تولید دارو از فرآورده‌های گیاهی، موفق شده است طیف متنوعی از فرآورده‌های این حوزه را تولید و به بازار تجاری کشور عرضه کند.

 یک شرکت فناور فعال در حوزه تولید دارو از فرآورده‌های گیاهی، موفق شده است طیف متنوعی از فرآورده‌های این حوزه را تولید و به بازار تجاری کشور عرضه کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری، محمد سیلانی مدیرعامل شرکت گل‌دارو با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت با فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی خشک استاندارد گفت: گل دارو در راستای احیاء طب سنتی و گیاه درمانی علمی در کشــور کار خود را  در حوزه یادشده آغاز کرد و سپس موفق به تولید فرآورده های داروئی گیاهی به فرم قطره شد.
وی با اشاره به تجهیزات فناور و پیشرفته این شرکت فناور عنوان کرد: گل دارو یکی از نخستین شرکت‌های ایرانی است که توانمندی تولید داروهای گیاهی را به فرم های داروئی قطره، شربت، قرص،كپسول، ژل،کرم، پماد واسپری را داراست.
این فعال فناور، با بیان این‌که محصولات گل دارو با بهره گیری از جدیدترین فن آوری داروسازی دنیا و استفاده از با كیفیت‌ترین مواد اولیه تولید و به بازار داروئی ایران و چندین كشور آسیائی و اروپایی عرضه می‌شود، اظهار کرد: گل دارو از همكاری متجاوز از ۲۰ نفر از با سابقه ترین متخصصین دانشگاهی رشته های مختلف علمی از جمله گیاه درمانی، فارماكوگنوزی، داروسازی صنعتی، فارماكولوژی، شیمی داروئی، بـیو تکنولوژی و فیتوفارمسی در فن آوری و فرآوری محصولات خود بهره مند شده است.
سیلانی با اشاره به بهره‌مندی از توانمندی نیروی انسانی متخصص به منظور تولید این محصولات دارویی گفت: فرمولاسیون و تولید داروهای گیاهی، به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های گل‌دارو، با بهره مندی مستمر از دانش استادان و دانش پژوهان دانشگاههای داخل و خارج كشور امکان‌پذیر شده است و این شرکت فناور، روز آمدترین دانش وكاربرد علمی را در فرآوری و فن آوری محصولات خود به كار می گیرد.
این فعال فناور، دارا بودن آزمایشگاههای تحقیقاتی و كنترل مجهز به پیشرفته ترین ابزار و ادوات علـمی روز دنیا را از از ویژگی های شرکت گل دارو برشمرد و افزود: این شرکت جدیدترین استانداردهای روز دنیا را داراست و با بهره‌برداری از جدیدترین ماشین آلات مربوط به تهیه عصاره های تغلیظ شده و خشك گیاهی، در حال حاضر می‌تواند افزون بر مصرف مواد مورد نیاز بازار داخلی ایران بخش عمده‌ای از این عصاره‌ها را نیز به كشور های مختلف دنیا صادر کند.
مدیرعامل شركت گل دارو گفت: این شرکت در حال حاضر ۱۰۹ فرآورده داروئی دارای پروانه تولید از وزارت بهداشت و درمان، به بازار داروئی عرضه می‌کند و بیش از ۲۰ فرآورده دیگر را نیز در مراحل مختلف پژوهش و آماده سازی برای اخذ پروانه و تولید در آینده دارد.
وی افزود: شركت گل دارو در راستای تولید جدیدترین و كارآمدترین داروهای گیاهی دنیا توجه كاملی نیز به داروهای بیوتكنولوژیك داشته و تولید این گونه فرآورده ها را در آینده نزدیك جزء اهداف اصلی خود در نظر گرفته است.
سیلانی با اشاره به توانمندی صادرات محصولات تولیدی این شرکت اظهار کرد: گـل دارو با توجـه به توان منـدی علمی بسیار بالای خود و گرفتـن پـروانـه ISO-۹۰۰۱:۲۰۰۸ ، بخش صادرات خود را فعال تر و فرآورده های خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کند.
این فعال فناور، عقد قرارداد كشت با تولیدكنندگان مجرب گیاهان دارویی در اقصی نقاط كشور را یکی از مزیت‌های این شرکت دانست و ابراز امیدواری کرد این شرکت فناور داخلی، با تکیه به توانمندی علمی، پرسنلی، فنی و ماشین آلات مدرن خود به زودی در سطح بزرگترین و مجهز ترین واحد تولید داروهای گیاهی خاور میانه قرار بگیرد.

/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم