فناوری‌های دریایی کشور توسعه می‌یابد
با تهیه اطلس توانمندی و ظرفیت‌های دریایی استان‌های ساحلی کشور؛

فناوری‌های دریایی کشور توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 44449
گروه دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف بهره‌گیری هرچه بیشتر از توانمندی‌های موجود دریایی کشور برای توسعه فناوری‌های دریایی، اقدام به تهیه و تدوین اطلس توانمندی و ظرفیت‌های دریایی استان‌های ساحلی کشور کرده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گروه دریایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با هدف بهره‌گیری هرچه بیشتر از توانمندی‌های موجود دریایی کشور، قصد دارد اهداف و ماموریت‌های خود را با بهره‌گیری از منابع موجود در نهادها و ارگان‌های دریایی کشور و با سازمان‌دهی واحدهای مستقر در استان‌های ساحلی دنبال کند.


این گروه به‌منظور تعامل سازنده بین بخشی و ایجاد هم‌افزایی و هم‌گرایی فعالیت‌های توسعه‌ای دریایی کشور، نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک میان فعالان، مدیران و مسئولان حوزه دریا در استان‌های ساحلی اقدام کرد. این نشست ها با مشارکت استانداری و نهادهای مختلف استانی، با هدف بررسی موانع و مشکلات حوزه دریایی استان و ارائه راهکارها و روش‌های حمایتی در استان‌ها برگزار شد.


یکی از نتایج برگزاری این نشست های استانی، تهیه و تدوین اطلس توانمندی و ظرفیت‌های دریایی استان‌های ساحلی کشور است که این اطلس کمک می کند تا کشور از مزایای وجود توانمندی های دریایی کشور بهره بیشتری ببرد و از این توانایی ها برای توسعه استان های ساحلی کمک بگیرد.


از دیگر دستاوردهای برگزاری این نشست های تخصصی می توان به «مشارکت در طرح‌های فناورانه استانی تقاضامحور»، «تشکیل کارگروه صنایع و فناوری‌های دریایی استانی» و «معرفی مناسب ظرفیت‌های علم و فناوری حوزه دریا در استان برای بررسی و حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» اشاره کرد.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم