فناوری‌های نوظهور دیجیتال از طریق شتابدهنده‌ها توسعه می‌یابد
در راستای امضای تفاهم نامه‌ای سه جانبه ؛

فناوری‌های نوظهور دیجیتال از طریق شتابدهنده‌ها توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 42400
بر اساس انعقاد تفاهمنامه همكاري سه‌جانبه فناوری‌های نوظهور دیجیتال از طریق شتابدهنده‌ها توسعه می‌یابد.

بر اساس انعقاد تفاهمنامه همكاري سه‌جانبه فناوری‌های نوظهور دیجیتال از طریق شتابدهنده‌ها توسعه می‌یابد.

به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، با امضای این تفاهم نامه مقرر شد تا 5 آزمايشگاه و شتابدهنده تخصصي فناوری های نوظهور دیجیتال در زمينه هوش مصنوعي و يادگيري ماشين، كلان داده و محاسبات ابري، اينترنت اشيا، واقعيت افزوده و واقعيت مجازي و زنجيره بلوكي با همكاري مشترك بين ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، شركت هاب دانشگاه شهيد بهشتي و سازمان فناوري اطلاعات راه اندازی، احداث و تجهیز شود. 

اين تفاهمنامه در اجراي سياست‌هاي كلي كشور و در راستاي تحقق مفاد ماده 51 قانون احكام دائمي برنامه‌‌هاي توسعه اقتصاد دانش‌بنيان  به امضا رسیده و با توجه به اهميت توسعه كسب‌وكارهاي حوزه اقتصاد ديجيتال ، توسعه اكوسيستم‌هاي كسب‌وكارهاي نوپا و دانش‌بنيان را دنبال می کند .

هدف از راه اندازی این مراکز آزمایشگاهی و شتابدهنده ها ، گسترش و حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان، گسترش و حمایت از متنوع سازی اکوسیستم، توسعه و تقویت توانمندی های اکوسیستم کسب و کارهای فناوری محور نوپای دیجیتال و توسعه و تقویت توان صادراتی کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال  است. 

مهدي محمدي دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري  در اين نشست برنامه‌هاي مهم و اولويت‌هاي ستاد در زمينه همكاري با شركت هاب را برشمرد و اين همكاري را زمينه تحقق اهداف و سياست‌هاي ستاد دانست. 

مهدي الیاسی رئیس هیات مدیره هاب نيز در اين نشست با اشاره به سياست‌هاي پيش روي این شرکت، نقش اين شركت در توسعه و ارتقاي اقتصاد ديجيتال را حائز اهميت دانست و ابراز اميدواري كرد تا اين مجموعه به پلت‌فرمي براي اقتصاد ديجيتال تبديل شود.

همچنین امير ناظمي رييس سازمان فناوري اطلاعات در اين نشست به نقش اساسی هاب در توسعه اقتصاد دیجیتال از طریق انباشت دانش و سرمایه مهم اشاره کرد و بر نقش دانشگاه و مراكز علمي و دانشگاهي در اجماع و توسعه اقتصاد ديجيتال در كشور و جهان تاكيد كرد.

جواد اطاعت معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه شهيد بهشتي نیز پيش از امضاي تفاهمنامه همكاري مشترك سه‌جانبه با تشريح تاريخچه‌اي از چگونگي تشكيل و راه‌اندازي شرکت هاب دانشگاه شهيد بهشتي وجوه اهميت ايجاد و سرمايه‌گذاري در چنين مجموعه‌اي را برشمرد و بر لزوم همكاري اين شركت با ساير نهادها و دستگاه‌ها تاكيد كرد.

تفاهمنامه همكاري سه‌جانبه بين ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، شرکت هاب و سازمان فناوري اطلاعات به امضاي مهدي محمدي دبيراین ستاد  ، امير ناظمي رييس سازمان فناوري اطلاعات و محمدرضا سوهانيان مديرعامل  شرکت هاب رسيد.

شرکت  هاب  با حمايت علمی و تخصصی دانشگاه شهید بهشتی و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، فعاليت خود را از   آغاز كرده  وهدف اصلی اين شرکت، به کارگیری توان علمی و تجربی دانشگاهی و صنعتی در توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است. 

ستاد توسعه فناوري‌هاي حوزه اقتصاد ديجيتال و هوشمندسازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با امضاي اين تفاهمنامه به دنبال استفاده از توان و ظرفيت مجموعه‌هاي فعال در حوزه اقتصاد ديجيتال در قالب همكاري‌هاي مشترك به منظور ارتقاي دستاوردها و عملكردهاي اين بخش و حمايت هرچه بيشتر از شركت‌هاي دانش‌بنيان، خلاق  فناور در كشور است.

پايان پيام/ 26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم