ماده‌ای شگفت‌انگیز با ایده‌ای استارتاپی بومی شد

ماده‌ای شگفت‌انگیز با ایده‌ای استارتاپی بومی شد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 41883
ایده‌های خود را جدی بگیرید. بسیاری از استارتاپ‌های شناخته شده جرقه‌هایی بودند که در ذهن افراد زده شدند و با پیگیری و صبوری به موفقیت رسیدند. همانطور که استارتاپی نوپا موفق به تولید نانوسلولز باکتریایی با شیوه ای نوآورانه در دنیا شده است.

ایده‌های خود را جدی بگیرید. بسیاری از استارتاپ‌های شناخته شده جرقه‌هایی بودند که در ذهن افراد زده شدند و با پیگیری و صبوری به موفقیت رسیدند. همانطور که استارتاپی نوپا موفق به تولید نانوسلولز باکتریایی با شیوه ای نوآورانه در دنیا شده است.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استارت بزنید. شاید صاحب استارتاپ بعدی شما باشید. فقط کافی است حرکت را شروع کنید. چند بار برایتان پیش آمده که ایده ای در ذهن داشته باشیدو مدت ها درباره اجرای آنها فکر کنید. شاید پس از مدتی فراموش شده یا با به تعویق انداختنش پشیمان شده اید. افراد موفق و دارای تفکر خلاقانه حرکت می کنند. از نه شنیدن نمی ترسند. این نخستین کار است.

 

پس ایده های خود را جدی بگیرید. بسیاری از استارتاپ های شناخته شده جرقه هایی بودند که در ذهن افراد زده شدند و با پیگیری و صبوری به موفقیت رسیدند. استارتاپ های نوپا باید قدم به قدم در مسیر پیشرفت حرکت کنند.

امین رضایی پایه گذار یکی از استارتاپ های نوپایی است که بر روی یک ماده شگفت انگیز کار می کنند. محصولی که در حال حاضر در جاده تجاریسازی قرار گرفته است تا به زودی وارد بازار شود و به رفاه بیشتر مردم کمک کند.

 

تولید محصول نوآورانه کافی نیست

رضایی درباره راه اندازی این استارتاپ نوپا بیان کرد: سال 96 فعاليت خود در زمينه توليد نانوسلولز باكتريايي را شروع كرديم.  كار بر روي كاربردهاي اين ماده شگفت انگيز را با فعالیت بر روي ماسك صورت  ادامه داديم. در پیمودن این مسیر هیچ گاه نا امید نشدیم. هر چه در این مسیر جلوتر رفتیم به نتيجه رسيديم كه آشنايي با مفاهيم بازار براي ادامه كار و تجاري سازي محصول بسيار حياتي است.

 

فرصتی طلایی برای یادگیری

وی ادامه داد: پس متوجه شدیم فقط با توليد يك محصول نواورانه و فناورانه، هرچند محصولي با كيفيت بالا و مورد نياز  نمي توان به موفقيت دست يافت. بنابراین در دوره های پیش شتابدهی مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی شرکت کردیم.  شركت در این دوره فرصت طلايي براي يادگيري و آشنايي با مفاهيم مورد نياز در زمينه بازار و مشتريان بود.

 

آشنایی با بزرگترین دلایل شکست و موفقیت یک استارتاپ

رضایی همچنین عنوان کرد: آموختيم كه شناخت درست مشتری، نيازها و مشكلات او بزرگترين عامل موفقيت يك كسب و كار است. همچنین بزرگترين دليل شكست استارتاپ ها عدم آگاهي درست از مشكل و نياز واقعي مشتري است. برگزاري اين دوره كاري بسيار ارزشمند براي كمك به استارتاپ هاي نوپا در زمينه فناوري هاي همگراست. فرصت بسيار مناسبي براي تيم هاي شركت كننده براي معرفي محصول و ارائه طرح به سرمايه گذاران فراهم کرده است.

 

پایه گذار استارتاپ زیست یار مهر اندیش با بیان اینکه در حال حاضر موفق به اخذ تاييديه نانو مقياس و دانش بنيان براي محصول تولیدی استارتاپ شدند گفت:  همچنین براي حضور در مركز رشد پارك فناوري پرديس پذيرفته شديم و اميدواريم به زودي بتوانيم محصول خود را به بازار عرضه كنيم.

 

لزوم توجه به سلامت مواد آرایشی و بهداشتی

رضایی در ادامه توضیحاتی را درباره محصول این استارتاپ داد و گفت: مواد آرايشي و بهداشتي به دلیل تماس مستمر با پوست و بدن انسان تاثير زيادي بر سلامتي انسان دارند و استفاده از مواد اوليه شيميايي و مضر در اين محصولات مي تواند سلامتي انسان را در معرض خطر قرار دهد.

 

به گفته وی، بر اساس تحقيقي كه در فرانسه توسط انجمن حمايت از مصرف كننده بر روي 93 محصول آرايشي بهداشتي صورت گرفت  48 محصول حاوي تركيبات مضر بودند. همچنين تحقيق ديگري بر روي 15000 محصول آرايشي و بهداشتي نشان داد كه بيش از 40% آنها حاوي حداقل يك نوع تركيب شيميايي مضر هستند. در سال هاي اخير تلاش گسترده اي براي جايگزيني مواد شيميايي با مواد طبيعي با كاركرد مناسب صورت گرفته است.

 

ارتقای کیفیت مواد آرایشی با نانو سلولز باكتريايي

رضایی به ويژگي هاي منحصر بفرد نانو سلولز باكتريايي اشاره و ابراز کرد: این ماده قابليت استفاده در محصولات آرايشي و بهداشتي به عنوان حامل مواد آرايشي، امولسي فاير را دارد كه علاوه بر سازگاري بالا با بدن انسان (محصولي طبيعي و بيو كه در فرايند توليد آن از هيچ ماده شيميايي استفاده نمي‌شود) عملكرد بسيار مناسبي نيز دارد.

 

وی يكي از كاربردهاي نانوسلولز باكتريايي را استفاده در ماسك صورت دانست و گفت: ماسك نانوسلولز باكتريايي به خاطر ساختار نانو سطح تماس بالايي با سلول هاي پوست و دسترسي مناسبي به منافذ پوست دارد.  همچنين حامل بسيار مناسي براي مواد لازم براي پوست مانند ويتامين ها ، آنتي اكسيدان ها است و اين مواد را با كارايي و عملكرد بسيار مناسب به سلول هاي پوست مي رساند. همچنین نسبت به انواع ديگر ماسك از كيفيت بالاتر و نتيجه بهتري برخوردار است.

رضایی همچنین بیان کرد: شیوه‌ای که استارتاپ ما  برای تولید نانوسلولز به کار گرفته است در دنیا و ایران کاملا نواورانه است.

 

انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم