مدل بومی سرمایه‌گذاری خطرپذیر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریییس جمهوری؛

مدل بومی سرمایه‌گذاری خطرپذیر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 13405
مدل بومی سرمایه گذاری خطر پذیر (VC) به صورت پایلوت و با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری اجرایی خواهد شد.

مدل بومی سرمایه گذاری خطر پذیر (VC) به صورت پایلوت و با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری اجرایی خواهد شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی درباره اجرای پایلوت مدل بومی سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور اظهار کرد: سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور ما هنوز با مشکلاتی همراه است و بسیاری از موسسات و شرکت هایی که وارد این نوع سرمایه گذاری شده اند خیلی موفق نبوده اند زیرا اکثر مدل های این نوع سرمایه گذاری از خارج از کشور الگو برداری شده است به همین دلیل تلاش شد تا با برگزاری جلسات مفصل درجهت رفع این مشکلات گام برداریم.
وی افزود: مدل بومی سرمایه گذاری خطر پذیر در کشور وجود نداشت به همین دلیل پس از انجام بررسی های لازم مدل بومی این نوع سرمایه گذاری به صورت پایلوت شروع شد و تعاملاتی با 20 تا 30 شرکت از مجموعه نهادهای مجری که درخواست انجام سرمایه گذاری خطر پذیر را داشتند انجام شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی همچنین گفت: این مدل بومی در یک محیط کاملا تخصصی و به صورت کارشناسانه تدوین شد تا از این پس همه بر اساس این مدل فعالیت کنند.
دلیری با بیان اینکه قرار است پس از اجرای این پایلوت بتوانیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی اجرای این مدل را توسعه دهیم، ابراز کرد: بر همین اساس، با همکاری کلیه بانک ها و سایر نهادهای مالی حوزه سرمایه گذاری خطر پذیر را عمومیت خواهیم بخشیم تا همه بتوانند بر اساس این مدل بومی فعالیت کنند.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه این مدل بومی در کشور ما یک نیاز مهم بوده و مشکلات بسیاری بر سر راه فعالیت متقاضیان حضوردراین نوع سرمایه گذاری وجود دارد اجرای این مدل بومی یک ضرورت است.
پایان پیام / 26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم