نخستین همایش ملی زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی برگزار می‌شود
باهمکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان‌دارویی معاونت‌علمی؛

نخستین همایش ملی زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی برگزار می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 26457
نخستین همایش ملی زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی باهمکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان‌دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.



نخستین همایش ملی زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی باهمکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان‌دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین همایش ملی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی به میزبانی دانشگاه زنجان درشهریورماه ۱۳۹۶ باهمکاری پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی، انجمن علمی گیاهان دارویی و ستاد توسعه زیست فناوری برگزارخواهد شد.
این همایش جهت هم‌افزایی علمی و بهره‌برداری کافی، شایسته و متمرکز از حضور و مشارکت علمی محققین، استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی درحوزه بیوتکنولوژی گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی به صورت کاملاً تخصصی مبتنی بر روش‌های نوین زیستی در دو عرصه مهم گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران که هر دو از ذخایر ارزشمند و منحصر به فرد کشور و نیز استان هستند در ۱۱ و ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۶ در مرکز همایش‌های بین‌المللی غدیر دانشگاه زنجان برگزارخواهد شد.
محورهای این همایش شامل مهندسی ژنتیک، تنوع ژنتیکی، کشت بافت، کشت اسپور، بیان ژن، متابولیت‌های ثانویه و سایر پژوهش‌های مرتبط یا بیوتکنولوژی گیاهان دارویی و می‌کوریزا در قارچ‌های کوهی است.
روز دوم این همایش با برگزاری کارگاه‌های آموزشی همراه است. این کارگاه‌ها مبانی بیوانفورماتیک با کاربرد در مطالعات گیاهان دارویی؛ تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از متابولومیکس مبتنی بر NMR و طیف سنج جرمی؛ آموزش عملی کار با Real time PCR؛ شناسایی ماکروسکوپی و میکروسکوپی قارچهای Desert truffles، Tuber and Puffball؛ آشنایی با مراحل کاشت، داشت، برداشت و عصاره گیری گیاهان دارویی و همچنین کشت بافت گیاهان دارویی هستند.
نخستین همایش ملی زیست‌فناوری گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی باهمکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان‌دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۱ و ۱۲ شهریورماه در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.
پایان پیام/۲۹

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم