نخستین گردهمایی شرکت‌های تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان B2C برگزار شد

نخستین گردهمایی شرکت‌های تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان B2C برگزار شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 23773
بیش از 8درصد محصولات دانش بنیان مصرف عمومی توسط مردم دارند که جای خالی یک بستر جامع برای عرضه و ارائه این محصولات در سطح جامعه به وضوح حس می شد



بیش از 8درصد محصولات دانش بنیان مصرف عمومی توسط مردم دارند که جای خالی یک بستر جامع برای عرضه و ارائه این محصولات در سطح جامعه به وضوح حس می شد از این رو اولین گردهمایی شرکت های تولیدکننده محصولات دانش بنیان B2C با رویکرد تجارت الکترونیک توسط مجموعه فن بازار ملی ایران برای تولیدکنندگان کالاهای دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  این گردهمایی با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، صندوق شکوفایی و مجموعه شزان و شرکت دی جی کالا، در محل مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان با حضور ده ها تولیدکننده محصولات دانش بنیان B2C، مدیران فن بازار ملی ایران و مدیران فروشگاه مجازی دی جی کالا برگزار شد.

در این گردهمایی که با محوریت شرح نقاط ضعف موجود در فروش کالاهای دانش بنیان داخلی، آشنایی فرایند فروش آنلاین و نحوه کار با فروشگاه های مجازی و مباحث بازاریابی الکترونیکی محصولات B2C برگزار شد اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت.

قنبرپور در معرفی محصولات B2C گفت: از مجموع ۹هزار محصول دانش بنیانی که در کشور تولید میشوند نزدیک به ۸۰۰ محصول از محصولات دانش بنیان مصرف کننده عمومی دارند و توسط مردم استفاده می شوند که به آن ها محصولات B2C اطلاق میشود اما تعداد برنامه های توسعه بازار برای محصولات دانش بنیان ضعیف است از این رو بر آن شدیم تا به وسیله آموزش به شرکت ها و حمایت برای معرفی این محصولات، بازار آن ها را توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم میزان نفوذ محصولات دانش بنیان در زندگی مردم را افزایش دهیم و از طرفی به رونق و توسعه شرکت های تولیدکننده این محصولات کمک کنیم باید از تمام پتانسیل های موجود در بازار امروز استفاده کنیم که یکی از مهمترین این پتانسیل ها بسترهای مجازی و فروشگاه های اینترنتی به شمار می آیند.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران اشاره کرد: در این طرح ما با برخی فروشگاه های مجازی معتبر کشور توافق هایی به دست آورده ایم که تولیدکنندگان این محصولات بتوانند محصولات خود را در این فروشگاه ها بارگذاری کرده و در معرض دید عموم قرار دهند.

در ادامه این گردهمایی مدیر بخش فروشندگان شرکت دی جی کالا از اهمیت ورود محصولات دانش بنیان به حوزه تجارت الکترونیک توضیح داد و گفت: امروزه در کشور بیش از ۲۲میلیون نفر به اینترنت در تلفن همراه خود دسترسی دارند و حجم بالایی از خریدهای خود را در بستر فروشگاه های مجازی انجام می دهند پس هر محصولی که میخواهد خود را به بازار مشتریان خود معرفی کند خواه یا ناخواه باید وارد این گردونه شود.

وی در خصوص تعداد شرکت ها و محصولات ثبت نام شده در این گردهمایی گفت: از سال گذشته که فراخوان این گردهمایی منتشر شد بیش از ۲۴۰محصول توسط ۱۱۰شرکت دانش بنیان در سامانه مورد نظر ثبت شده که ۲۷شرکت امروز هم در نمایشگاه، محصولات خود را در معرض معرفی قرار داده اند.

در ادامه برنامه نمایندگانی از شرکت شزان عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی از اهمیت حمایت از محصولات دانش بنیان ایرانی و شرح عملکرد موفق تجارت الکترونیک آن مجموعه صحبت کردند.
نخستین گردهمایی شرکت‌های عضو سامانه فن بازار ملی ایران با رویکرد تجارت الکترونیک محصولات B2B  به حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری آفرینشگاه شزان برگزار می‌شود.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم