هنرهای تجسمی در ترویج شعار«ایران‌ساخت» نقش‌آفرینی می‌کنند
آقایی مطرح کرد؛

هنرهای تجسمی در ترویج شعار«ایران‌ساخت» نقش‌آفرینی می‌کنند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 17922
دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره "ایران ساخت" گفت: هنرهای تجسمی با روح و جان جامعه در آمیخته است و با گستره نفوذ بالای خود می‌تواند در تحقق مقوله مهم توجه به تولید ساخت ایران که نیازمند کار فرهنگی و ترویجی است، اثرگذار باشد.

دبیر بخش هنرهای تجسمی جشنواره ایران ساخت گفت: هنرهای تجسمی با روح و جان جامعه در آمیخته است و با گستره نفوذ بالای خود می‌تواند در تحقق مقوله مهم توجه به تولید ساخت ایران که نیازمند کار فرهنگی و ترویجی است، اثرگذار باشد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی  فناوری ریاست جمهوری، مجتبی آقایی دبیر بخش هنرهای تجسمی  «ایران‌ساخت» با اشاره به توانمندی هنرهای تجسمی در تحقق و ترویج شعار ایران ساخت گفت: هنرهای تجسمی با روح و جان جامعه در آمیخته است و با گستره نفوذ بالای خود می‌تواند در تحقق مقوله مهم توجه به تولید ساخت ایران که نیازمند کار فرهنگی و ترویجی است، اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: از آن‌جایی که هنرهای تجسمی بر خلاف دیگر رشته‌ها که الزامات اولیه طولانی نیاز دارند، به جز یک رشته تقریبا تمامی رشته‌ها امکان تولید مفاهیم و آثار وجود دارد  و هنرهای تجسمی می‌تواند جایگاه مهم و مؤثری در ترویج ایران ساخت داشته باشد.
دبیر  هنرهای تجسمی جشنواره "ایران ساخت"با اشاره به نقش ویژه هنرهای تجسمی در تولیدات بومی و متکی به توانمندی‌های داخلی عنوان کرد: علاوه بر نقش این عرصه در تولیدات هنری، منشا اثر و نقش ویژه هنرهای تجسمی در بسیاری از محصولات و فرآورده‌ها از فرش گرفته تا لباس و دیگر کالاهای مصرفی نمایان است که با توجه به گستردگی  رسانه ها و ظرفیت این حوزه، می‌توان گستره و عمق این حوزه در تولیدات ایرانی بیش‌تر شود.
آقایی در ادامه نقش تمامی اقشار جامعه در این عرصه با کمک تمامی اقشار جامعه را یادآور شد و گفت: این حوزه مختص طیف خاص نیست و عموم مردم مورد عنایت هستند ، فعالیت از جنس فرهنگ سازی و ترویجی به یاری هنرهای تجسمی می‌تواند اثر عمقی و نه صرفا محدود به هنرمندان صورت دهد.
نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با شعار «فناوری ایرانی کسب و کار ایرانی» و با هدف حمایت از تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم