وبسرویسهایی طراحی شد تا فناوری فینتک در مسیر توسعه قرار گیرد؛ راهاندازی 4 سامانه بومی
بومیسازی این خدمات، میتواند از بروز برخی اختلالات و مشکلات امنیتی برای کاربران پیشگیری کند. همین موضوع، فناوران را درصدد طراحی وبسایتهایی برآورد تا تراکنشهای مالی و بانکی با اطمینان بیشتری انجام شود. 4 وب سایت داخلی ایجاد شد تا این اقدامات در بستری بومی انجام شود.
«آنلاین تریدینگ»، «سامانه پرداخت های خرید بینالمللی(فارستوپی)»، «ارائه محصولات و خدمات آموزشی حوزه فین تک( راه پداخت)» و «رسانه اجتماعی-تحلیلی بازار سرمایه(ارشن)»؛ 4 وب سایت طراحی شده در این حوزه هستند.
نوآوری در خدمات مالی شامل انواع خدمات مالی از جمله خدمات پرداخت قبوض و انتقال پول، سرمایهگذاری، خدمات وام و بیمه میشود. این خدمات جدید نیستند و همیشه به شیوههای گوناگون ارائه میشدند؛ فینتک درواقع بهکار بردن فناوریهای روز و استفاده زیرساختهای دیجیتالی برای جایگزین کردن فرآیندهای جدید و کارآمدتر برای ارائه این دست از خدمات است. به طور کلی فینتک هم میتواند با کاربران نهایی در ارتباط باشد و هم میتواند به کسب و کارها خدمات ارائه کند.
با شکلگیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور، استارتآپهای مختلفی در حوزه فینتک در ایران شروع به کار کردهاند. این شرکتها با خدمات خود سعی میکنند تا تجربه کاربر از خدمات مالی را تغییر دهند.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#23
Send to friends