پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش برگزار شد
با مشارکت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی

پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 95829
پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش با مشارکت و حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حضور مقامات و مدیران ارشد این حوزه در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پنجمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش، به عنوان یکی از موثرترین رویدادهای این حوزه در زمینه افزایش نقش شرکت های داخلی به ویژه شرکت های دانش بنیان و نوآور در زمینه تامین نیازهای فناورانه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش کشور است.

از محورهای این رویداد می‌توان به انتقال دانش فنی، انجام خدمات مهندسی تولید مواد شیمیایی، کاتالیستها، قطعات و تجهیزات صنعت پتروشیمی، ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و بازرسی فنی، حمایت و استفاده از توان شرکتهای دانش بنیان، حمایت از صنایع پایین دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، توجه به نقش پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی و نقش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی اشاره کرد.

گفتنی است بیش از 270 مجتمع پتروشیمیایی و پالایشگاهی، شرکت های دانش بنیان تولیدکننده تجهیزات و ارائه دهنده خدمات در صنعت نفت،گاز، پتروشیمی و پالایش، بانک های عامل و بیمه ها حضور داشتند و همچنین 24 نشست تخصصی با موضوعات و محورهای فرصت ها و چالش های توسعه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش، تقویت توان داخلی و افزایش نقش شرکت های دانش بنیان در ایرانی سازی صنعت نفت و بیش از 500 جلسه به‌هم رسانی از پیش برنامه‌ریزی شده طی روزهای 10 و 11 بهمن ماه برگزار شد.

 اکبر زمانیان، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز طی سخنانی در این همایش به بحث ناترازی انرژی پرداخت.

#15

 

بیشتر بخوانیم