پیش‌بینی رفتار مردم با ترکیب «داده‌های آب‌و‌هوایی» و «محتویات شبکه‌های اجتماعی»
محققان دریافتند؛

پیش‌بینی رفتار مردم با ترکیب «داده‌های آب‌و‌هوایی» و «محتویات شبکه‌های اجتماعی»


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 11165
شرکت IBM قصد دارد با استفاده از تحلیل داده‌های آب و هوایی و ترکیب آن با تحلیل داده‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به پیش‌بینی رفتار و فعالیت‌های مردم کند.

شرکت IBM اقدام به خرید لیسانس استفاده از داده‌های آب و هوایی The Weather Channel کرده است. این شرکت قصد دارد با استفاده از تحلیل داده‌های آب و هوایی و ترکیب آن با تحلیل داده‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به پیش‌بینی رفتار و فعالیت‌های مردم کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی وفناوری رئیس جمهوری بخش فناوری های همگرا(NBICS)؛ شرکت IBM اقدام به خرید لیسانس فناوری ویژه‌ای از The Weather Channel کرده است که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات آب و هوایی موجود روی بیش از 40 میلیون تلفن همراه و 50 هزار پرواز را در روز به‌دست آورد. این شرکت قصد دارد فناوری‌های دیگری را از این شرکت آب و هوایی خریداری کند.

IBM امیدوار است از این فناوری‌های جدید در کامپیوتر واتسون و کسب و کار هوش مصنوعی خود استفاده کند. در حال حاضر، فناوری‌های پیش‌بینی آب و هوایی شرکت The Weather Channel در اختیار IBM نبوده و این شرکت قادر به استفاده از آن نیست. اما با این خرید جدید، IBM قادر خواهد بود از داده‌های مربوط به پیش‌بینی آب و هوا استفاده کند. بنابراین، این اطلاعات پیش‌بینی آب و هوا نه تنها توسط مردم عادی برای آوردن یا نیاوردن چتر استفاده می‌شود بلکه توسط کامپیوترهای پیشرفته مجهز به محاسبات شناختی IBM نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
IBM علاقه زیادی به محاسبات شناختی دارد و قصد دارد از این فناوری برای اندیشیدن به آینده استفاده کند. با خرید لیسانس استفاده از داده‌های آب و هوایی، شرکت IBM قادر خواهد بود تا با استفاده از این اطلاعات، تحلیل‌های خود را بهبود دهد.
ایده اصلی در این مسیر آن است که هر گونه تغییر کوچکی در آب و هوا می‌تواند تاثیر شگرفی روی فعالیت‌های انسان بگذارد. بنابراین، با پیش‌بینی آب و هوا، ابرکامپیوتر IBM می‌تواند به موقعیت کسب و کار خود کمک شایانی کند.
IBM می‌گوید:«اطلاعات به‌دست آمده از داده‌های آب و هوایی می‌تواند برای صنایع مختلف مفید باشد. این شرکت معتقد است که ترکیب پیش‌بینی‌های آب و هوایی با آنالیز زنده محتویات شبکه‌های اجتماعی قادر خواهد بود به ما در پیش‌بینی نیازهای جامعه کمک کند.»
شرکت The Weather Channel در سال‌های اخیر تلاش کرده تا با ترکیب پیش‌بینی آب و هوا با تفسیر آب و هوایی و چند برنامه جذاب تفریحی، کسب و کار خود را رونق دهد.
منبع : http://financialcv.com/2015/11/ibm-puts-the-clouds-in-cloud-computing-acquires-the-weather

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم