چهار محصول فناورانه ایران‌ساخت رونمایی شد
در ادامه سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به شهرکرد:

چهار محصول فناورانه ایران‌ساخت رونمایی شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 49265
همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سورنا ستاری از 4 محصول که توسط شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به تولید رسیده است رونمایی کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر به استان چهار محال و بختیاری، با حضور در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری این استان ۴ محصول فناورانه رونمایی کرد.

 

محصولات دانش بنیان کیت تشخیص میکروبی،  ترکیب اصلاح کننده آب مورد استفاده در محلول پاشی کشاورزی، سوهان برقی دندان اسب و سامانه هوش ابزار برای نخستین بار در کشور و توسط فعالان فناور مستقر در این مرکز رشد ساخته شده است.

 

 کیت تشخیص میکروبی

 

یکی از این محصولات،  کیت تشخیص میکروبی با قابلیت تشخیص میکرو باکتریاسه ها و دیگر گرم منفی ها بود که به همت فعالان فناور شرکت زی پارس کامه ناژو، ایران ساخت شده است. 

 

 پاششی برقی یکی از روشهای متداول در تغذیه گیاهان است.  خواص شیمیایی آب مورد استفاده در محلول پاشی و سمپاشی کشاورزی نقش مهمی در افزایش کارآمدی سم‌پاشی و محلول باشی دارد. برهمین اساس ترکیب اصلاح کننده سختی و کشش سطحی آب، با تنظیم و نمایش اسیدی بودن مناسب و کاهش کشش سطحی آب،  توسط شرکت  کیمیا رویش بهاران تولید شده است.

این فناوری باعث افزایش پایداری سموم ترکیبات تغذیه ای در مخزن سمپاش افزایش خاصیت تنگ کنندگی سطح برگ و افزایش کارآمدی جذب ترکیبات از طریق برگ گیاهان و نیز کاهش میزان مصرف سموم و نهاده ها می‌شود.

 

سامانه هوش ابزار

 

 این سرویس با پردازش موتور وبسایت یا متن محتوایی سایت و کاربران، توانایی تشخیص حالت احساسی متن یا دیدگاه های کاربران را دارد به کمک برخی از مولفه های مربوط به بهینه سازی سایت  و همچنین ارزیابی وزن احساسی  کاربران متن موجود در هر صفحه این سرویس می‌تواند برای صفحاتی که از نظر بازدید یا رضایت کاربران دچار مشکل هستند،  پیشنهاداتی را به مدیر سایت ارائه کند.

 همچنین محصول سوهان برقی دندان اسب به همت شرکت کاوش تکاوران نوآور دام  کیفیت همپای نمونه های مشابه اما با قیمت بسیار پایین ترتولید شده و در اختیار فعالان حوزه دام قرار گرفته است.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری که با افتتاح  ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان و همچنین هاب طراحی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد،  از مرکز رشد واحدهای فناور شهرکرد بازدید کرد.

 

ستاری در ادامه سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

حضور در نشست کارگروه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید استان گفت‌وگو با فعالان فناور چهارمحال و بختیاری پایان بخش این سفر یک روزه خواهد بود.

 

 

پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم