کشور از وابستگی به مخازن نگهداری گاز بی‌نیاز شد

کشور از وابستگی به مخازن نگهداری گاز بی‌نیاز شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 42892
برای نخستین بار،حوزه نفت و گاز کشور با تکیه بر توان و دانش فنی متخصصان داخلی از واردات مخازن نگهداری گازهای ال پی جی بی نیاز شد .

برای نخستین بار،حوزه نفت و گاز کشور با تکیه بر توان و دانش فنی متخصصان داخلی از واردات مخازن نگهداری گازهای ال پی جی بی نیاز شد .

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، فرامرز طالبی اردکانی مدیرعامل شرکت پناه ساز ایران درباره تولید این مخازن گفت : برای نخستین بار در کشور مخازن نگهداری از گازهای ال پی جی در عسلویه توسط متخصصان داخلی تولید شد و کشور را از وابستگی به واردات این محصول بی نیاز کرد .

وی درباره فعالیت این شرکت دانش بنیان اظهار کرد : این شرکت یک بنگاه اقتصادی ایرانی است که در قالبی پروژه محور خدمات متنوع مورد نیاز پروژه ها اعم از مطالعات اولیه، مهندسی، مدیریت، تامین ،تدارک و اجرا را در حوزه های نفت،گاز و پتروشیمی، ابنیه و ساختمان، تاسیسات مکانیکی و برقی، سازه های آبی، شبکه های آب و فاضلاب، راه، اسکله و ساخت بندر با تکیه بر تعامل موثر و حداکثری با کلیه ذینفعان شرکت تامین می کند . 

اردکانی درباره دریافت حمایت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : با دریافت تسهیلات از سوی این معاونت ما توانستیم روند رو به توسعه و رشدی را در جهت تولید محصولات دانش بنیان داشته باشیم .

وی به خروج کارگران خارجی از پروژه های تولیدی اشاره کرد و گفت : با تولید محصولات دانش بنیان داخلی توانستیم نیروی انسانی داخلی جذب کنیم تا در روند پیشرفت و توسعه تولیداتمان تثیر به سزایی داشته باشد .

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره تولید این مخازن نگهدارنده گفت :تولید محصولات دانش بنیان ما در زمینه مخازن دو جدارۀ گاز مایع تجهیزی پالایشگاهی است که برای ذخیره سازی گازهای پروپان و بوتان قبل از مصرف یا صادر نمودن درپالایشگاههای گاز احداث می شود .

وی درادامه گفت : گازهای مذکور پس از پالایش و حذف ناخالصی ها به دمای میعان برده می شوند و سپس جهت ذخیره سازی وارد مخازن می گردند. این مخازن شامل دو جدارۀ بتونی و فلزی است که بطور کامل به وسیله عایقهای سرد ایزوله شده تا مانع از تبخیر گازهای مایع شده شود . 

اردکانی ضمن اشاره به این که تولید این مخازن درکشور صرفه ارزی بسیاری را دارد گفت : آمادگی صادرات این محصول و ارائه خدمات فنی و مهندسی  به کشورهایی از جمله عراق را داریم که درحال انجام مذاکرات هستیم .

پایان پیام /26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم