کنترل هوشمند تجهیزات الکترونیکی با سیستم کنترل از راه دور
به همت فناوران کشور میسر شد؛

کنترل هوشمند تجهیزات الکترونیکی با سیستم کنترل از راه دور


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 12743
سیستم کنترل از طریق موبایل یکی از سری دستگاه‌های کنترل از راه دور است که با استفاده از آن می‌توان بدون در نظر گرفتن فاصله به ‌وسیله ارسال پیامک هر وسیله برقی را کنترل کرد.

سیستم کنترل از طریق موبایل یکی از سری دستگاه‌های کنترل از راه دور است که با استفاده از آن می‌توان بدون در نظر گرفتن فاصله به ‌وسیله ارسال پیامک هر وسیله برقی را کنترل کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کاربر می‌تواند با اضافه کردن این نوع دستگاه سیستم کنترل از راه دور به سیستم‌های آبیاری و... سیستم‌های خود را هوشمند سازد، به گونه‌ای که از هر کجای ایران آنها را بوسیله موبایل کنترل کند.
با سیستم کنترل از راه دور راهکار مقابله با آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و کمبود آب، استفاده از فناوری‌های نوین از جمله آبخوان داری و سنسورها و دوربین‌های هوشمند برای جلوگیری از برداشت‌های بی رویه، توزیع جنگل‌ها و باغات میسر خواهد شد.
شهرام علیزاده مدیرعامل شرکت نوآوران مدبر صنعت با اشاره به اینکه از پرکاربردترین عملکردهای این دستگاه سامانه‌های در بازکن اتوماتیک منازل و همچنین در بازکن های برقی است افزود: با وجود این دستگاه دیگر نیاز به خرید تعداد زیادی ریموت کنترل در مجتمع‌های ساختمانی نبوده و تنها کافی است مدیر ساختمان شماره‌های موبایل ساکنین مجتمع را برای دستگاه تعریف کند و ساکنین از طریق این شماره‎ها از هر کجای ایران با این دستگاه تماس بگیرند تا به طور خودکار دستگاه کار ریموت کنترل را انجام داده و درب را برای کاربر باز کند.
وی ادامه داد: در صورتی که شماره تماس گیرنده برای دستگاه تعریف نشده باشد تماس رد شده و هیچ پاسخی به آن داده نمی‌شود و همچنین کانال ورودی در دستگاه امکان استعلام از وضعیت درب را برای کاربران فراهم می‌آورد.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به مشخصه‌های کاربردی این دستگاه بیان کرد: به منظور مدیریت کاربران دستگاه، امکان استعلام شماره 10 کاربری ( که آخرین استفاده را از دستگاه کرده) فراهم شده است.

علیزاده با بیان اینکه کلیه تنظیمات و مدیریت شماره کاربران مجاز تنها توسط شماره مدیریت و از طریق پیام کوتاه امکان پذیر است، افزود: این دستگاه قابلیت اتصال به باتری قابل شارژ به منظور عملکرد در زمان قطع برق و همچنین اطلاع رسانی قطع و وصل شدن برق از طریق پیامک را دارد.

مدیر عامل این شرکت فناور گفت: این دستگاه را می‌توان بر روی انواع در بازکن های اتوماتیک (جکدار یا ریلی) و همچنین انواع در بازکن‌های برقی (آیفون) نصب و بدون نیاز به ریموت کنترل یا کلید، درب منزل را باز کرد.

تهیه رله‌های کنترلی به منظور استفاده در مصارف صنعتی و خانه‌های هوشمند
علیزاده با اشاره به تولید رله‌های کنترل هوشمند بیان کرد: این رله‎ها برای مصارف خانگی و صنعتی قابل استفاده است. بطوریکه برای کاربر امکان کنترل هوشمند سیستم‎های روشنایی، گرمایشی و... در مصارف خانگی و سیستم‌های آبیاری، دما و... در مصارف صنعتی فراهم می‎سازید.

تهیه کنتور آب هوشمند به منظور استفاده در خانه‌های هوشمند
وی ادامه داد: کنترل‌های هوشمند آب امکان خواندن کنتور از راه دور را برای مأمورین آب و فاضلاب و ساکنین مجتمع های مسکونی فراهم می‌کند. این عملکرد به صورت جداگانه با برنامه اندرویدی که بر روی موبایل، تبلت و... نصب شده است امکان پذیر است.
مدیر عامل شرکت نوآوران مدبر صنعت گفت: کنتور‎های هوشمند آب برای مدیران مجتمع‌های مسکونی و همچنین مدیران سازمان‌های آب برای محاسبه آب بهای هر واحد مسکونی تهیه شده است. بطوریکه مدیر ساختمان می‌تواند با نصب این نرم افزار بر روی موبایل به راحتی در یک فواصل زمانی میزان مصرف آب بهای کنتورهای ساختمان را محاسبه کنند.
علیزاده با اشاره به این که این دستگاه و نرم افزار کاملاً بومی است گفت: این برنامه قابلیت تعریف انواع محاسبه آب بها (مانند محاسبه پلکانی، محاسبه بر اساس تعداد نفرات هر واحد و...) را دارد و این از شاخصه‌های اصلی این نرم افزار طراحی شده است.
وی با مقایسه محصول تولید شده با نمونه خارجی گفت: با بومی سازی کنتور هوشمند و نرم افزار مربوطه ضمن برتری از لحاظ کیفیت دستگاه تولید شده با نمونه مشابه خارجی آن از لحاظ قیمت نیز بسیار پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.
این فعال حوزه فناوری با اشاره به میزان صرفه جویی ارزی این محصولات و کلیه محصولات دانش بنیان تولید شده در این شرکت گفت: با توجه به رعایت اصول طراحی بر اساس نیاز مشتری و بازار توانسته‌ایم چیزی در حدود 2 میلیون دلار صرفه جویی ارزی را به همراه آوریم که این میزان قابل توجه است.
پایا پیام/32

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم