کیفیت نمونه‌برداری معدنی با تجهیزات «ایران‌ساخت» افزایش یافت

کیفیت نمونه‌برداری معدنی با تجهیزات «ایران‌ساخت» افزایش یافت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70422
مواد معدنی از کانسارها تا سنگ‌های قیمتی شاید در نگاه نخست هم‌ارزش و هم‌عیار به نظر برسند اما وجود تحهیزات و روش‌های فناورانه در سنجش کیفیت این منابع است که ارزش‌آفرینشان می‌کند. یک شرکت دانش‌بنیان اکنون در سنجش و ارزش‌یابی کیفیت مواد معدنی، پژوهشگران، دانشگاهیان و صنایع را همراهی می‌کند.

علی دلیر مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کانساران بینالود» از ضرورت ورود تجهیزات و راهکارهای اثربخش در نمونه‌برداری صحیح از معادن گفت و ادامه داد: بخش‌های گوناگون مواد معدنی اهمیت زیادی دارد و نمونه‌برداری صحیح و اصولی نقشی کلیدی در بهره‌برداری صحیح از منابع معدنی ایفا می‌کند. کم‌توجهی به این اصول و حوزه اثرات نامطلوبی را به همراه دارد که از دست یابی به هدف نهایی و بهره‌وری لازم جلوگیری می‌کند.

 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به آنالیز مواد معدنی به عنوان یک واحد اثر بخش در پروژه های اکتشافی کشور افزود: تلاش کردیم با افزایش تعداد زیر مجموعه‌ها در داخل و خارج از کشور، زمینه ارائه خدمات فناورانه در حوزه اکتشاف و نمونه‌برداری را فراهم کنیم و به تازگی در همین راستا، باشگاه مهارت پروری متخصصان نمونه برداری معدنی را راه‌اندازی کردیم.

این فعال فناور ادامه داد: عمده تخصص افراد جذب شده در رشته‌های زمین‌شناسی، معدن و انواع گرایش‌های رشته شیمی است ولی رشته‌ تحصیلی و تخصصی افراد مشغول به کار در این مجموعه طیف گسترده‌ای از رشته های فنی، علوم پایه و علوم مهندسی را شامل می‌شود.

این فعال فناور خدمات آنالیزی دقیق و مبتنی بر صحت را مهم‌ترین خدمت فناورانه این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: هر اکتشاف برای به ثمر رسیدن نیازمند مطالعات و نتایج آنالیز با دقیق و صحت بالا نیاز دارد و خود مطالعات بر مبنای آنالیزها و آزمون‌هایی است که آزمایشگاه کانساران بینالود انجام می‌دهد. اگر این آزمون‌ها با دقت و صحت بالا انجام نشود، پروژه‌های اکتشافی ممکن است حتی پس از صرف سرمایه های هنگفت با شکست رو برو شوند.

این فعال فناور، خدمات آنالیزی با حفظ نمونه اولیه را یکی دیگر از خدمات فعالان فناور کانساران بینالود دانست و گفت: تعداد اندکی از مجموعه‌های فناور در خاورمیانه خمات آنالیزی بدون تخریب ارائه می‌کنند که درصد عناصر سازنده مواد را با دقتی در حد قسمت در بیلیون (ppb) تشخیص و گزارش می‌دهد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
آنالیزگرها و آشکارسازها با فناوری بومی تولید می‌شوند
آنالیزگرها و آشکارسازها با فناوری بومی تولید می‌شوند
96/03/23 - 10:50
بیشتر بخوانیم