یک پژوهش مهاجرتی؛ دانشجویان بین‌المللی در آمریکا با چالش‌های متعددی مواجه هستند

یک پژوهش مهاجرتی؛ دانشجویان بین‌المللی در آمریکا با چالش‌های متعددی مواجه هستند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69356
به گفته انجمن مدرسین بین‌المللی، دانشجویان بین المللی در ایالات متحده هنوز با مسائلی چون وضعیت اشتغال و درآمد نا مطمئن روبرو هستند.

بر اساس اعلام انجمن مدرسین بین المللی (NAFSA) دانشجویان بین المللی در سال تحصیلی2019-2018 میلادی 41 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک کرده اند. تقریباً تمامی دانشجویان  بین المللی شهریه بالاتری نسبت به دانشجویان داخلی پرداخت می کنند و سهم آنها سهم قابل توجهی از درآمد شهریه اکثر دانشگاه های برتر آمریکا را تشکیل می دهد. واقعیت این است که دانشگاه های آمریکایی منافع قابل توجهی از دانشجویان بین المللی در قالب شهریه، نیروی کار و سرمایه انسانی کسب می کنند، اما اقدامات کمی برای محافظت از آنها در برابر نژادپرستی و تبعیض روزافزون انجام داده اند.

بیشتر دانشگاه ها در بهار امسال به تدریس آنلاین رفتند و برخی نیز مانند دانشگاه بوستون در نظر دارند احتمالاً ترم 2020 را به تعویق بیندازند. این باعث می شود دانشجویان بین المللی حتی در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند زیرا اگر در طی یک ترم برای تعداد مشخصی از اعتبارات ثبت نام نکنند ، مقررات ویزا را رعایت نمی کنند. اقدامات اخراج علیه آنها می تواند آغاز شود. و این تنها چالشی نیست که دانشجویان بین المللی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم امنیت مالی نیز در این مقطع، گریبان‌گیر دانشجویان شده است. دانشجویان بین المللی نگران این هستند که چگونه وضعیت معیشت خود را اداره کنند و صورتحساب های خود را بپردازند.


سفر در این مقطع بسیار گران است ، یکی دیگر از نگرانی دانشجویان بین المللی. کانادا، هند و بسیاری از کشورهای اروپایی این است و  به همین دلیل دانشجویان بین المللی سالانه یا دوسالانه را انتخاب می کنند. در این مواقع بسیار نامشخص ، مؤسسات آموزشی تمام تلاش خود را می کنند تا اکثر کلاس ها را بصورت آنلاین و ارائه غذا، لوازم و پشتیبانی را به صورت مجازی ارائه دهند. اما این یک راه حل موقت است.

دانشجویان بین المللی اقتصاد دانشگاه های آمریکا را پایدار کرده اند. گرچه دانشجویان بین المللی ممکن است شهروند یا شهروند دائمی نباشند ، آنها مالیات مشابهی را با درآمد ناچیز خود پرداخت می کنند که به اقتصاد ایالات متحده کمک چشمگیری می کند. بسیاری از دانشجویان با یک رویا برای بدست آوردن مدارک خود در آمریکا، منابع درآمدیشان را به سختی کسب کرده اند. آنها نگران کسب و حفظ شغل خود هستند.
آنیل کاشیاپ و ژان پیر دانتین اساتید دانشگاه شیکاگو و از دانشکده اقتصاد پاریس از جمله کسانی هستند که پیش بینی می کنند رکود گسترده ای که احتمالاً بازار کار را تحت تأثیر قرار خواهد داد به بازار دانشگاه‌ها هم سرایت می‌کند و کار برای دانشجویان بین المللی با دشوار شدن پیدا کردن شغل حتی سخت تر خواهد شد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم