استفاده از ظرفیت متخصصان بومی گسترش مییابد تا محصولات دانشبنیان و خلاق بازار بزرگتری داشته باشد
یکی از برنامهها و اولویتهای دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 1400، گسترش برنامه بهرهگیری از متخصصان بومی بازارهای هدف و جذب آنها در شرکتهای دانشبنیان و خلاق برای بازاریابی و فروش محصولات است. این کار به دنبال تحقق رسالت و ماموریت مهم و حیاتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گسترش بازار فروش محصولات دانشبنیان و خلاق تولید شده در کشور است.
استفاده از توان متخصصان بومی که در بازارهای هدف در دسترس هستند، ظرفیت و فرصت خوبی برای توسعه بازار دانشبنیانها محسوب میشود. چون این افراد به خوبی بر بازار و قوانین، احکام و شیوههای رقابت موجود احاطه دارند و میتوانند تجربیات خود را در اختیار شرکتها قرار دهند.
همچنین این افراد میتوانند با تبلیغ محصولات دانشبنیان ایرانی در کشور خود به این شرکتها کمک کنند. این کار به توسعه بازارهای بینالمللی محصولات دانشبنیان ایرانی میانجامد. هدفی که یکی از اولویتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
اجرای این برنامه در کشور چین تا حدی متفاوت و استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغالتحصیلان ایرانی از کشور چین اولویت معاونت علمی و فناوری است. دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا در این کشور از ایرانیان دانشجو و تحصیل کرده مستقر در چین برای توسعه صادرات و انتقال فناوری از چین بهره بگیرد.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/23
Send to friends