system
دانش‌آموزان پتانسیلی نو در رشد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی
 دانش‌آموزان پتانسیلی نو در رشد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی

دانش‌آموزان پتانسیلی نو در رشد کارآفرینی سلول‌های بنیادی و پزشکی‌بازساختی


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 25297
دومین رویداد استارتاپ حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با معرفی طرح های برگزیده و اهدای جوایز پایان یافت در حالی که یک تفاوت ویژه با دیگر رویداد های برگزار شده


دومین رویداد استارتاپ حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با معرفی طرح های برگزیده و اهدای جوایز پایان یافت در حالی که یک تفاوت ویژه با دیگر رویداد های برگزار شده داشت این بار پای دانش‌آموزان هم به استارت آپ باز شده بود.
به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، سه روز پرفرازونشیب با کسب تجربه های متعدد. تجربه هایی که شاید  تازه ای را در مسیر ایجاد یک کسب و کار فناورانه برای هر یک از شرکت کننده های دومین رویداد استارتاپ ویکند حوزه سلول های بنیادی روشن کرده باشد.
اختتامیه دومین استم آپ یا همان استارتاپ سلول های بنیادی که از3روز پیش  در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آغاز شده بود، باحضور امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی، مربیان، داوران، دبیران بخش های گوناگون این رویداد و تیم های شرکت کننده برگزار شد.
این رویداد اما شرکت کنندگان تازه ای داشت و این بار دانش آموزان مدارس برجسته و المپیادی ها نیز فرصت حضور در یک رویداد کارآفرینی را در کنار دانشجویان اساتید و کارآفرینان این حوزه تجربه کردند.
به گفته دکتر پیمان کیهان ور مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی گروه های شرکت کننده در این رویداد کارآفرینی توانستند در مدت سه روز مسئله های شان را پیدا کنند با یکدیگر و توانایی‌های شان آشنا شوند. همچنین ضمن طرح مسئله ارزیابی مشکلات موجود بازار هدف خود را بشناسند با مشتری ارتباط برقرار کنند و در مسیر عرضه یک محصول یا خدمت فناورانه گام بردارند.
کیهان ور دومین استم آپ برگزار شده را نسبت به استم آپ پیشین که در تبریز برگزار شد، بهتر وارزیابی می کند و ادامه می دهد: طرح ها و ایده های ارائه شده در دومین استارتاپ سلولهای بنیادی شرایط مطلوب تری داشتند همچنین تیم‌های حاضر نسبت به رویداد تبریز از انسجام بهتری برخوردار بودند البته این موضوع طبیعی است چرا که نخستین تجربه همواره با کاستی هایی روبروست و خوشبختانه با شناخت صحیحی است تجربه پیشین این استارتاپ با قدرت و کیفیت بهتری برگزار شد.
وی با تاکید بر ضرورت وجود نگرش استارتاپی در تیم ها گفت هدف این رویدادها ایجاد یک ذهن کسب و کار محور درمیان شرکت کننده هاست و ستاد فناوری سلولهای بنیادی با شناخت صحیحی از اهمیت این موضوع از برگزاری رویدادهای کارآفرینی سلول های بنیادی حمایت می کند.
ایده پرداز طرح رویداد استارتاپ‌ویکند در سلول‌های بنیادی، گرد هم آمدن تعداد قابل توجهی از دانش آموزان و دانشجویان فعال و علاقه مند سلولهای بنیادی را ویژگی این رویداد سه روزه دانست و گفت تعداد شرکت کننده ها ۹۱ نفر بود که از ۳۷ شهر مختلف و تمامی استان های کشور گرد هم آمده بودند.
کیهان ور مشارکت دانش آموزان سراسر کشور را یکی دیگر است بارزه های این رویداد کارآفرینی عنوان کرد و گفت این دانش آموزان از ۱۶ مدرسه سراسر کشور مشارکت کردند که برای نخستین بار در کشور است که این تعداد دانش آموز در یک رویداد کارآفرینی آن هم در حوزه سلول های بنیادی شرکت می کنند.
وی مشارکت ۲۷ دانشگاه سراسر کشور نیز اشاره کرد و افزود بیش از 50 درصد دانشگاه ها از مجموعه وزارت علوم و باقی از دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودند که جای خوشحالی است که این مشارکت از مشارکت دانشگاه‌های هر دو وزارت‌خانه نشانگر فرآیند مطلوبی است که فرصت گردهم آمدن دانشگاه های پزشکی و دیگر حوزه ها را فراهم آورده است.
هم امتیاز بودن رتبه سوم استارتاپ برتر اتفاق جالب دیگر این رویداد کارآفرینی بود که به گفته کیهان ور موجب شد تا تیم داوری دو ایده را به صورت مشترک برای دریافت جایزه رتبه سوم این رویداد معرفی کند.
ایده ای با عنوان پایگاه آموزش مجازی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین ایده ی  celleat با کسب 80 امتیاز وبه صورت مشترک جایزه سوم را از آن خود کردند.
پلنگ rvlc اما عنوان ایده ی دیگری بود که توانست فقط با سه امتیاز اختلاف نسبت به رتبه سوم و در نهایت کسب ۸۳ امتیاز رتبه دوم را کسب کد.
تیم برنده جایگاه نخست این رویداد توانست با کسب ۸۹ امتیاز به عنوان ایده‌ی برتر دومین رویداد کارآفرینی حوزه سلول های بنیادی شناخته شود.
گروه سوم به طور مشترک 20 میلیون ریال، گروه رتبه دوم 30 میلیون و ایده ی حائز رتبه ی نخست 50 میلیون ریال جایزه ی خود رادریافت کردند.
دومین رویداد کارآفرینی حوزه سلول های بنیادی با حمایت ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی از19 تا 21 تیرماه سال جاری با حضور دانش آموزان و دانشجویانی از سراسر کشور و به مدت سه روز  در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.
بخش کنگره دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: