در شبکه محصول سالم( طرح شمس) اجرایی میشود؛
12 گام با محصول سالم از مزرعه تا سفره
شبکه محصول سالم( طرح شمس) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، تشکیل شد.
بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی که به افزایش اعتماد مردم به سلامت محصولات و ترویج سبک زندگی سالم تشکیل شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه محصول سالم( طرح شمس) با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی که به افزایش اعتماد مردم به سلامت محصولات و ترویج سبک زندگی سالم منجر می شود، تشکیل شد.
این شبکه با مشارکت شرکت ها و گروه های کنشگر و تاثیرگذار بر زنجیره تامین محصولات سالم به طور داوطلبانه تشکیل شد که هر یک از اعضا نقش موثر و معینی در دستیابی به اهداف و ماموریت های شبکه ایفا خواهد کرد.
مدل کاری 12 گام با محصول سالم از مزرعه تا سفره در مدیریت زنجیره تامین سبز که توسط موسسه ترویج محصول سالم (مجری طرح) تدوین و ارائه شده است در اتاق فکر شبکه در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، کارگروه کشاورزی مورد تایید و حمایت قرار گرفته است.
اهداف این شبکه شامل «تعیین شاخص های سلامت و رتبه بندی، صدور گواهی و رهگیری محصولات کشاورزی و غذایی در زنجیره تامین محصولات سالم توسط اعضا»، «ایجاد شبکه معتمد همکاری بین نهادها، شرکت های خصوصی و موسسات دولتی و غیردولتی برای ارتقای سلامت کشور»، «افزایش ظرفیت و بهره وری تولید و توزیع محصولات سالم با توسعه فعالیت های نوآورانه و جمعی به بهره مندی کشور از فناوری های مرتبط با سلامت و شرکت های خصوصی موثر در زنجیره تامین محصولات کشاورزی» می شود.
همچنین، «کسب اعتماد مصرف کننده به عنوان اصلی ترین رکن این شبکه»، «فعالیت مشترک و منسجم برای تحقیقات بازار، بازارسازی، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و غذایی سالم»، «ایجاد ارتباط با بانک ها و سازمان های اعتباری و بیمه ای کشور و همچنین سازمان های مالی و پولی بین المللی در قالب قوانین ایران و با هدف تسهیل و گسترش خدمات و تسهیلات مالی به اعضا»، «ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف شبکه اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتب، مجلات و بروشورهای تخصصی و تبادل اطلاعات مربوطه و ارائه خدمات فنی به شبکه»، «تلاش برای ساماندهی و تشویق و حمایت از سرمایه گذاری مشترک در تولید و صادرات» و «اطلاع رسانی و پیگیری های حقوقی برای جلوگیری از تولید محصولات غیراستاندارد و تقلبی و قاچاق با همکاری نهادها و سازمان های مسوول برای صیانت از برندهای محصولات سالم» از دیگر اهداف تعیین شده برای شبکه محصول سالم است.
پایان پیام/23
Send to friends