system
«بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی بازی‌های ویدئویی» منتشر شد تا با سهم این حوزه در اقتصاد دانش‌بنیان آشنا شویم
«بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی بازی‌های ویدئویی» منتشر شد تا با سهم این حوزه در اقتصاد دانش‌بنیان آشنا شویم

«بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی بازی‌های ویدئویی» منتشر شد تا با سهم این حوزه در اقتصاد دانش‌بنیان آشنا شویم


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72456
این کتاب به همت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و توسط موسسه خدمات فرهنگی رسا منتشر شده است.

«بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی بازی‌های ویدئویی» کتابی جذاب و خواندنی با تاکید بر رویکرد نوآورانه اقتصاد دانش‌بنیان است که تصویری روشن از وضعیت اقتصاد و ارزش‌آفرینی این حوزه به مخاطب ارائه می‌کند.

حوزه‌ای جذاب و درآمدزا

از آن‌جایی‌که صنعت بازی‌های ویدئویی به عنوان یکی از شاخص‌ترین و پویاترین بخش‌های صنایع خلاق و فرهنگی بیش از 3 دهه است که پا به عرصه محصولات سرگرمی گذاشته و با درآمدزایی روبه رشدی که برای سازندگان و توزیع کنندگان خود به ارمغان اورده، از دیگر رقیبان خود مانند سینما، تلویزیون و موسیقی پیشی گرفته است.

بازی‌های ویدئویی نه تنها درآمد و بازاری منحصر به‌فرد عرضه می‌کنند، بلکه به عنوان محصولی خلاقانه، کارکردهای هنری و رسانه‌ای نیز دارند. این بازی‌ها با ارائه تصاویر گرافیکی خیره کننده و پرداخت‌های داستانی و روایی نو، بستری جدید برای ارائه پیام‌ها و فرهنگ‌سازی در میان مخاطبان ایجاد می‌کنند.

کتاب « بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی بازی‌های ویدئویی» در 3 بخش مجزا و در 10 فصل، با پرداختن به محورهایی چون تبیین مفاهیم آماری اقتصاد بازی‌های ویدئویی، تحلیل صنعت بازی‌های ویدئویی با رویکرد نوآورانه و دانش‌بنیان، طراحی شاخص‌های نوآوری در صنعت بازی‌های ویدئویی کوشیده است تا تصویری شفاف و کاربردی از وضعیت اقتصاد این صنعت نوظهور را با محوریت نوآورانه و دانش‌بنیانی، فراروی مخاطب قرار دهد.

 

ارائه آمارهای صنعت بازی‌های ویدئویی

ارائه تازه‌ترین آمارها و یافته‌های حوزه بازی‌های ویدئویی بخش دیگری از این کتاب است. در این بخش ضمن ارائه آماری از شرکت‌های بازی‌سازی، به میزان تولید بازی توسط این شرکت‌ها، هزینه‌های تولید و رده‌بندی بازی‌های تولیدشده مورد بررسی  تحلیل قرار گرفته است.

در بخش آمار نوآوری در صنعت بازی‌های ویدئویی نیز به طور مفصل به ابعاد بازارسازی در این صنعت پرداخته شده است. صنعت بازی‌های ویدئویی به عنوان پیشتاز نوآوری در صنایع دیجیتال با ایجاد مدل‌های کسب‌وکار جدید، خلق محتوای نو و خدمات منحصر به‌فرد، به پیشرفت سایر بخش‌های صنایع دیجیتال کمک کرده است و بر مبنای همین نقش نوآورانه، کتاب به ارائه برخی از آمار موجود در صنعت بازی‌های ویدئویی ایران برای رصد این نوآوری‌ها می‌پردازد.

کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی بازی‌های ویدئویی که با تلاش موسسه خدمات فرهنگی رسا و با همکاری و حمایت ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشکده مطالعات فناوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در 118 صفحه، توسط روح‌الله ابوجعفری عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری، مهدی رحیمی نسب و مجتبی نصراللهی‌نسب منتشر شده است.


گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی پویانمایی منتشر شد تا این صنعت جادویی رویکردی نوآورانه داشته باشد
کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی پویانمایی منتشر شد تا این صنعت جادویی رویکردی نوآورانه داشته باشد
99/10/23 - 07:40
کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی صنایع دستی منتشر شد و تصویری روشن از این صنعت خلاق ارائه داد
کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی صنایع دستی منتشر شد و تصویری روشن از این صنعت خلاق ارائه داد
99/10/21 - 08:03
کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی سینما منتشر شد تا با قدرت نوآوری در این صنعت پیش رویم
کتاب بررسی و تحلیل نظام آمار اقتصادی سینما منتشر شد تا با قدرت نوآوری در این صنعت پیش رویم
99/10/09 - 11:09
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: