system
«مد»؛ صنعتی فرهنگی است
«مد»؛ صنعتی فرهنگی است
سجادی نیری:

«مد»؛ صنعتی فرهنگی است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 10625
دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی در جلسه با برندهای برتر صنعت مد و لباس بیان کرد: صنعت مد و لباس صنعتی فرهنگی است.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی در جلسه با برندهای برتر صنعت مد و لباس بیان کرد: صنعت مد و لباس صنعتی فرهنگی است.


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست مشترک دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برندهای برتر پوشاک در قالب انجمن صنایع پوشاک ایران در راستای حمایت از برندهای برتر صنایع فرهنگی و تعریف و حمایت از توسعه آنها برگزار شد.
سجادی نیری، در این نشست با تاکید بر اهمیت وجود نگاه بلند مدت به همکاری و تعامل طرفین برای اصلاح روند موجود در این حوزه و همچنین مدیریت تقاضاها در راستای ماموریتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: صنعت مد و لباس صنعتی فرهنگی است و یکی از مصادیق مهم این صنعت این است که حداقل و حداکثر گردش مالی در این صنعت بین 20 تا 70 هزار میلیارد تومان است که البته منبع رسمی برای آن وجود ندارد.
وی به فرصتهای موجود در مسیر دانش بنیان شدن فعالان این صنعت اشاره کرد و ضمن تاکید بر داشتن نگاه ملی برای ایجاد بازارهای جدید در این صنعت در کنار رقابت سالم و صحیح گفت: حمایت از بنگاه های اقتصادی موجود و فعال مطلوبتر و صحیح تر است و بهتر است تا با شفاف سازی مسیر دانش بنیان شدن فعالان عرصه پوشاک کشور، تعریف مشخص و واحدی برای برندهای فراملی، ملی و منطقه ای در پوشاک ایجاد و ارایه شود.
در این نشست، همچنین به نکاتی در خصوص ارزش و توان اقتصادی موجود در این صنعت، اشتغالزایی بالای این صنعت، ضرورت حمایت هوشمند و درست از این صنعت و انجام اقدامات موثر برای دانش بنیان شدن این صنعت اشاره شد.
حاضرین در نشست نیز به نمایندگی از این صنف و صنعت نیز ضمن قدردانی از دعوت ستاد فناوریهای نرم از فعالان این صنعت و همچنین داشتن نگاه دانشی و علمی به این موضوع، درخواستهایی در خصوص تبیین مسیر صحیح و دانش بنیان شدن این صنعت و تداوم و پایداری این جلسات و کمک به اعتلای صحیح این صنعت داشتند.

در پایان نشست مقرر شد، در نشست های آینده، فعالیتهای مشخصی همچون برگزاری استارتاپ ویکند در صنعت پوشاک و مراکز شتاب دهی در این صنعت، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: