system
آبادیران؛ فرصتی برای انتقال مستقیم نیازهای مردم مناطق کم‌تر برخوردار به فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان
آبادیران؛ فرصتی برای انتقال مستقیم نیازهای مردم مناطق کم‌تر برخوردار به فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی:

آبادیران؛ فرصتی برای انتقال مستقیم نیازهای مردم مناطق کم‌تر برخوردار به فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 91439
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان گام اصلی در ایجاد اشتغال پایدار در کشور، شناسایی مسایل کشور از یک سو و شناسایی شرکت های رفع کننده این مسایل از سوی دیگر، است، اظهار داشت: نمایشگاه آبادیران این فرصت را ایجاد کرد که افرادی به نمایندگی از مردم مناطق مختلف کشور نیازهای خود را با فعالان شرکت های دانش بنیان در میان بگذارند.
 شقایق حق‌جوی جوانمرد  در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای توجه به نیازهای مردم دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته‌اند برای بخشی از این نیازهای فناورانه، پاسخ هایی را ارائه دهند ولی برای بخش دیگری از نیازها که ممکن است معاونت علمی تاکنون نقشه راهی برای برطرف کردن آنها نداشته باشد، نیاز بود که آنها احصا شوند.
وی بیان کرد: با احصای این نیازها در این نمایشگاه، فناوران شرکت های دانش بنیان می توانند به سمت توسعه محصولات و فناوری هایی حرکت کنند تا این نیازها برطرف شود و یا شرکت های فناور دیگری خلق شود.
حق‌جو ادامه داد: این شرکت ها می توانند با عادلانه ترین شکل ممکن، نیازها را برطرف کنند،در این راستا ما نیازهای پنج استان کشور را در قالب پنج محور نمایشگاه شامل "مسکن و زیرساخت توسعه روستایی"، "کشاورزی، دامپروری و شیلات"، "ماشین آلات کوچک"، "سلامت، بهداشت توانبخشی" و "فناوری‌های آموزشی" شناسایی کردیم.
وی با بیان اینکه محرومیت طیف گسترده ای را شامل می شود افزود: گاهی اوقات محرومیت می تواند از جنس آموزش و یا از جنس شناسایی توانمندی های نیروهای انسانی باشد، به نظر من به میزانی که مردم ساکن شهرها به حوزه آموزش و تحلیل استعدادها دسترسی دارند، برای ساکنان شهرهای کوچکتر و یا روستاها این امکان فراهم نیست؛ از این رو در این نمایشگاه طیف گسترده ای از دستاوردهای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلفی از آموزشی تا حوزه کسب و کار و حرفه مردم در مناطق، ارائه شده است.
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با اشاره به وضعیت اشتغال پایدار در کشور،بیان کرد: به نظر من گام اصلی در ایجاد اشتغال پایدار در کشور، شناسایی مسایل کشور از یک سو و از سوی دیگر شناسایی شرکت های رفع کنند این مسایل، است. در این شرایط می توان انتظار اشتغال پایدار ایجاد شود.
حق جو، اظهار کرد: اگر این نمایشگاه عرصه ای  برای مردمی شدن اقتصاد باشد و حرف مردم شنیده شود و نیازهای آنها مورد توجه قرار گیرد به کار بیشتری نیاز دارد.
وی یادآور شد: برای تحقق این هدف نیاز داریم که نیازهای مردم را شناسایی کرده باشیم ضمن آنکه با نمایندگان آنها نیز وارد مذاکره شده باشیم و آنها را برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده باشیم.
حق جوی جوانمرد با بیان اینکه در این شرایط می توان انتظار داشت که نشست های معنی داری میان مردم و شرکت های دانش بنیان برگزار شود، افزود: این همان اتفاقی است که در این نمایشگاه در حال اجرا است.
وی ادامه داد: ما در حاشیه این نمایشگاه   پنل های تخصصی با حضور شرکت های دانش بنیان متناظر و نمایندگان مردم برگزار کردیم. طی این نشست ها نمایندگان هر منطقه درباره نیازهای مردم توضیحاتی ارائه خواهد کرد و از سوی دیگر شرکت های متناظر با قابلیت حل مسایل راهکارهای فناورانه برای رفع این چالش ها ارائه خواهد کرد. 
وی اظهار امیدواری کرد که در پایان این نشست ها به اتفاقات واقعی در زمینه رفع چالش ها با کمک راهکارهای فناورانه شرکت های دانش رخ دهد و شاهد رفع محرومیت در تمام زمینه ها با کمک شرکت های دانش بنیان ها و فناور باشیم.
 
 
ستاد  خبری نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا(آبادیران)
 
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دهقانی: آبادیران آغازگر نهضت توجه به ظرفیت‌های مناطق محروم
دهقانی: آبادیران آغازگر نهضت توجه به ظرفیت‌های مناطق محروم
02/03/23 - 11:23
عزم دانش‌بنیان‌ها برای «آبادیران»
عزم دانش‌بنیان‌ها برای «آبادیران»
02/03/21 - 13:55
دهقانی: ایجاد بستر مردمی‌سازی اقتصاد در «آبادیران»
دهقانی: ایجاد بستر مردمی‌سازی اقتصاد در «آبادیران»
02/03/11 - 07:27
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: