system
ابزارهای الکترونیکی درون چاهی «ایران ساخت» به یاری صنعت آمد
ابزارهای الکترونیکی درون چاهی «ایران ساخت» به یاری صنعت آمد

ابزارهای الکترونیکی درون چاهی «ایران ساخت» به یاری صنعت آمد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 69867
طراحی، ساخت و تعمیر ابزارهای الکترونیکی درون‌چاهی و سرچاهی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با تلاشی دانش‌بنیان بومی‌سازی شد. ابزاری که با فناوری بالا در زمینه اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی، ترنسمیترهای دما و فشار سرچاهی کاربرد دارد.

دست‌یابی به ایده‌های نو، تمرکز بر پژوهش و فناوری‌های روز دنیا، ارتباط تنگاتنگ با صنعت را هدف قرار دادند و از سال 90 فعالیت خود را زیرنظر مرکز تخصصی دانشگاه نفت اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان آغاز کردند. و توانستند دو محصول اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی خود را به صورت دانش‌بنیان تولید کنند.

شرکت دانش‌بنیان آریا ایرانیان، با اتکا به دانش بومی و به‌کارگیری علوم نوین صنعتی با فناوری بالا و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی توانسته نیاز صنایعی مانند نفت، گاز وپتروشیمی را رفع کند.

بنا به گفته حمیدرضا رفیعی‌زاده مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، به عنوان بنگاهی اقتصادی و دانش‌محور در صنعت نفت، گاز وپتروشیمی فعالیت می‌کند. این شرکت پیشرو در تولید محصولات متنوع و ارائه خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های گوناگون است.

این فعال دانش‌بنیان ادامه می‌دهد: ما به دنبال کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیت‌های رقابتی و پایدار در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

به گفته او، استفاده از آخرين استانداردها و ضوابط اجرایی، بهره‌گيري از فناوری نوين، ارائه ایده‌های خلاق، بهره‌گيري از دانش و تجارب متخصصان و كارشناسان، ارتقای کیفیت، تقویت تولید، توزیع و فروش داخلي و صادرات به كشورهاي هدف با كمك توسعه ارتباطات قوی و توسعه فناوری مهم‌ترین هدفی است که در شرکت پیگیری می‌شود.

ابزار اندازه‌گیری فشار و دمای درون چاهی  یکی از محصولات این شرکت است. این فعال فناور می‌گوید: این این محصول یک ابزار درون چاهی است که برای اندازه‌گیری فشار و دمای چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد که اطلاعات دما و فشار را در خود ذخیره می‌کند. پس از روی سطح آمدن، اطلاعات مورد نظر از آن بازیایی می‌شود.

رفیعی‌زاده ادامه می‌دهد: سیستم Power Safety Device محصول دیگر شرکت است. این ابزار در عملیات‌های مشبک‌کاری در چاه‌های نفت و گاز برای جلوگیری از انفجارهای ناخواسته در حین عملیات استفاده می‌شود. با توجه به اینکه چاشنی‌های الکتریکی به امواج رادیویی و بارهای الکتریکی ساکن حساس هستند این سیستم PSD  به‌گونه ای طراحی شده که امواج را در مدارات خود تخلیه کرده و مانع از رسیدن این امواج به چاشنی الکتریکی شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین بیان می‌کند: ارائه باتری‌های درون چاهی تا دمای 250 درجه سانتیگراد و در سایز و ابعاد مختلف برای انواع ابزارهای نمودار گیری محصول بعدی ما است. CCL هم محصولی است که با تلاش متخصصان ما طراحی و تولید شده است. این ابزار  با استفاده از نیروی مغناطیسی آهنربای ثابت موجود در خود و بازخورد الکتریکی این امواج در محیط می‌تواند متناسب با ضخامت جداره آهنی پیرامن خود یک موج الکتریکی ایجاد کند که برای تعیین محل اتصال لوله‌های جداری و تعیین عمق در چاه های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به طراحی و ساخت سیستم Wellhead Monitoring، طراحی و ساخت Intercom System، اجرای میدانی کنتور هوشمند آب با استفاده از سیستم DTMF، طراحی و ساخت سیستم هیبریدی تامین انرژی الکتریکی هاب سویچر شبکه گروه ملی فولاد ایران، طراحی ساخت و تولید سیستم فلزیاب PULSE INDUCTION، طراحی و ساخت سیستم صنعتی PIPE LINE COMMUNICATION  برای نخستین بار در سطح ملی و غیره اشاره کرد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

امکان خرید اقساطی محصولات دانش‌بنیان فراهم شد

تولید ۴۰۰ میلیارد تومان محصولات دانش بنیان

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: