بازار محصولات سلولهای بنیادی را 4 مأموریت راهبردی توسعه داد
فعالان شرکتهای دانشبنیان و فناور کشور نیز در مسیر توسعه فناوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی گام برداشتهاند و محصولات ایرانساخت این حوزه به بازار عرضه شده است.
ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی در راستای حمایت خود از دستاوردهای شرکتهای دانشبنیان و خلاق و با توجه به آگاهی از ضرورت حمایت از این ابتکارها، یکی از مهمترین محورهای ماموریتی خود را به توسعه بازار محصولات دانشبنیان و خلاق اختصاص داده و 4 عنوان برنامه را برای خود تعریف کرده است.
راهاندازی مراکز جدید
حمایت از توسعه کمی و کیفی مراکز سلولدرمانی و پیوند، با هدف گسترش خدمات سلولی به ویژه گردشگری سلامت، به تکمیل و توسعه مراکز موجود و راهاندازی مراکز جدید تا سقف 5 مرکز در کلانمنطقههای کشور یکی از همین اقدامات به شمار میرود
حمایت از محصولات پزشکی بازساختی
ماموریت دوم، حمایت از محصولات پزشکی بازساختی و سلولی آماده ورود به بازار و عرضه دانش و فناوری در سطح ملی و بینالمللی است. این مهم با عرضه محصولات فناورانه در بازارهای داخلی و خارجی تا حداکثر 5 محصول ماژور، بهعنوان شاخص عملیاتی این ماموریت مطرح است.
خدمتی برای دریافتکنندگان پیوند سلولهای بنیادی خونساز
ماموریت سوم به تولید آمفوتریسین B لیپوزومال برای درمان عفونتهای قارچی در بیماران دریافتکننده پیوند سلولهای بنیادی خونساز مربوط است. در این زمینه، در صورت کسب مجوز سازمان غذا و دارو و سایر مجوزهای مربوط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قابل تبدیل تا سقف 50 درصد به صورت بلاعوض است.
حمایت از کارآزماییهای بالینی
ماموریت پایانی نیز مربوط به حمایت از کارآزماییهای بالینی در جهت اخذ مجوزهای ورود به بازار است. در این حوزه، توسعه محصولات پزشکی بازساختی در جهت ارائه خدمات درمانی، حداکثر 5 محصول ماژور مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی در سال جدید، ضمن تقویت سیاستهای حمایتگرانه خود از محصولات دانشبنیان و خلاق، زمینه را برای ورود به عرصههای دیگر این دستاوردهای بومی فراهم میکند.
مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#17
Send to friends