system
تجهیزات دانش‌بنیان به کمک آمد تا کیفیت و ماندگاری فرآورده‌های غذایی را افزایش دهد
تجهیزات دانش‌بنیان به کمک آمد تا کیفیت و ماندگاری فرآورده‌های غذایی را افزایش دهد

تجهیزات دانش‌بنیان به کمک آمد تا کیفیت و ماندگاری فرآورده‌های غذایی را افزایش دهد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 76916
فرآورده‌ها برای ماندگاری بیشتر نیاز به تجهیزاتی برای سنجش دارند تا زمینه برای رقابت این فرآورده‌ها در بازارهای داخلی و بین‌المللی فراهم شود.

بسته‌بندی محصولات غذایی یکی از ضرورت‌ها برای عرضه محصولی با کیفیت و کارآمد به بازار است. استفاده از روش‌ فناورانه و نوآورانه مناسب می‌تواند به افزایش ماندگاری، سلامت فرآورده‌های تولیدی و فروش بهتر کمک می‌کند.

شرکت میزان در مسیر تولید محصولی برای حفظ و ماندگاری مواد غذایی گام برداشته است که به گفته مدیرعامل این شرکت فناور، شلف‌لایف که باعث بالا رفتن ماندگاری بسته بندی می‌شود، با روشی فناورانه این ضرورت را در صنعت غذا ممکن می‌کند.

اما فرآورده‌های غذایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود باید آزمون‌های سختی را پشت سر بگذارد و سپس به بازار مصرف برسد. شرکت دانش‌بنیان میزان یکی از مجموعه‌هایی است که با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت، این کار را ممکن کرده است.

آن‌طور که ضحی پوررمضان مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان عنوان می‌کند توانمندی در انجام آزمون‌های فیزیکی و شیمیایی، میکروب‌شناسی با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان می‌تواند کیفیت و ماهیت مواد غذایی را سنجش کند و میزان نگهدارنده‌ها، آلاینده‌ها و دیگر عناصر را  در صنایع غذایی و سلولی اندازه گیری کند.

 

کیفیت‌سنجی فرآورده‌های غذایی و نساجی

این فعال فناور با اشاره به تامین نیاز جامعه تولیدکننده و استاندارد، از ایجاد اشتغال در شرکت میزان می‌گوید و ادامه می‌دهد: در این مجموعه آزمایشگاهی در مجموع برای 10 نیروی انسانی که 7 نفر از آنان در حوزه کاری خود متخصص هستند، اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

پوررمضان با اشاره به انجام روش‌های فناورانه در حوزه فیزیکی و شیمیایی ادامه می‌دهد: تمامی فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی در زمینه‌های مختلفی مانند میکروبی، فیزیکی و شیمیایی، مورد ارزیابی و سنجش کیفیت قرار می‌گیرد.

این فعال فناور می‌افزاید: در حوزه صنایع نساجی و بسته‌بندی نیز آزمون های فیزیکی وشیمیایی با توجه به نوع محصول و بسته‌بندی کارگاهی، آزمون‌های متفاوت و متناسب با نیاز تولیدکننده انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت میزان از همکاری برای تولید ضدعفونی‌کننده‌ها برای مبارزه با شیوع کرونا می‌گوید و ادامه می دهد: در حوزه سلامت نیز گام برداشتیم و با شیوع کرونا و نیاز جدی کشور به ضد عفونی‌کننده‌های سطوح و دست، با همکاری مراکز پژوهشی، آزمایشگاه و واحدهای تولیدی، کیفیت تولیدات این حوزه ارزیابی شد و ارتقا یافت.

این فعال فناور با اشاره به توسعه پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در کشور عنوان می‌کند: فعالان فناور شرکت میزان، دربسیاری از پروژه‌های پژوهشی و مرز دانش و تحقیقات در مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد صنایی غذایی همکاری دارند.

مدیرعامل میزان، ارتباط میان پژوهش و صنعت را یکی از لازمه‌های رونق تولیدات ایران‌ساخت و رسیدن پژوهش به محصول می‌داند و ادامه می‌دهد: در حال حاضر بیشتر بودجه ها به پژوهش های دانشگاه اختصاص داده شده و عملا هیچ کارایی ندارد و چراکه مسیر ارتباط دانشگاه و صنعت باید هموار شود.

به گفته پوررمضان، چنان‌چه مراکز پژوهشی روی تولید محصول و ارتقای محصولات موجود تمرکز کنند، با دریافت مجوزهای بهداشتی و صادرات، بازار بی‌نظیری از محصولات ایران‌ساخت را  در کشورهای همسایه خواهیم داشت.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دستاورد| ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی با تجهیزات ساخت داخل
دستاورد| ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی با تجهیزات ساخت داخل
03/04/05 - 08:41
تجهیزات ایران‌ساخت کیفیت فرآورده‌های غذایی را سنجید و آلودگی‌‌های میکروبی از بین رفت
تجهیزات ایران‌ساخت کیفیت فرآورده‌های غذایی را سنجید و آلودگی‌‌های میکروبی از بین رفت
99/12/16 - 11:43
سنجش مواد غذایی کیفیت تولیدات داخلی  را افزایش داد
سنجش مواد غذایی کیفیت تولیدات داخلی را افزایش داد
99/10/27 - 14:07
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: