system
تجهیزات کنتورهای پیشرفته برق در ابعاد انبوه همپای استانداردهای جهانی تولید می‌شود
تجهیزات کنتورهای پیشرفته برق در ابعاد انبوه همپای استانداردهای جهانی تولید می‌شود
توسط فناوران کشور؛

تجهیزات کنتورهای پیشرفته برق در ابعاد انبوه همپای استانداردهای جهانی تولید می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 15386
تولید کنتورهای تک فاز و سه فاز در ابعاد و ویژگی‌های گوناگون، با دانش فنی 100درصد داخلی توسط یکی از شرکت‌های فناور کشورمان امکان‌پذیر شده است.

تولید کنتورهای تک فاز و سه فاز در ابعاد و ویژگی‌های گوناگون، با دانش فنی 100درصد داخلی توسط یکی از شرکت‌های فناور کشورمان امکان‌پذیر شده است.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان، موفق شده است با سابقه طولانی در طراحی و تولیدات محصولات حوزه برق والکترونیک، محصولات متنوعی را در این حوزه به بازار فناوری کشور عرضه کند.

الکترونیک افزار آزما، توسط گروهی از فارغ التحصیلان رشته برق و الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف تأسیس و طی ۳۵ سال فعالیت برای نخستین بار در ایران بیش از ده‌ها نوع دستگاه های اندازه گیری الکترونیکی، با کیفیتی مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و تولید کرده است.

به گفته جمشید بردبار، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، آغاز کار این شرکت با طراحی و تولید دستگاه‌های اندازه گیری، آموزشی و تحقیقاتی برق، الکترونیک و مخابرات و تجهیزات کارگاهها و آزمایشگاه‌های گوناگون و به صورت کلید در دست (Turnkey) بوده است.

این فعال فناور، با بیان این‌که تمامی مراحل تحقیقات، طراحی، تولید مدارات، سخت افزار و نرم افزار و ساخت قطعات فلزی، پلاستیکی و بدنه دستگاهها توسط این  شرکت و توسط تجهیزات پیشرفته و سیستمهای خودکار انجام می پذیرد، افزود: این شرکت، همکاری گسترده‌ای با وزارت  نیرو در جهت طراحی و تولید سیستمهای اندازه گیری مورد نیاز صنعت برق کشور دارد و محصولات متنوعی را به مرحله تولید انبوه رسانده است.

 

ظرفیت تولید بیش از 3میلیون کنتور در سال

بردبار، دستیابی به دانش فنی صد در صد داخلی در تولید محصولات برق و الکترونیک را از شاخصه‌های این شرکت برشمرد و  بیان کرد: این شرکت ضمن تولید انواع کنتور تک‌فاز و سه فاز دیجیتال چند تعرفه، با خرید و نصب مدرن ترین ماشین آلات و همچنین راه اندازی آزمایشگاه منحصر بفرد جهت تست های استاندارد کنتور و رفع نیازهای بخش تحقیقات، موفق به ارتقاء کیفیت تولید با ظرفیت تولید بیش از سه میلیون دستگاه کنتور در سال شده است.

 

وی، با اشاره به اخذ استانداردهای بین المللی برای محصولات تولید شده توسط این شرکت داخلی، بازاریابی محصولات در خاورمیانه و کشورهای همسایه را اهداف پیش روی این شرکت عنوان کرد و افزود: این شرکت با هدف دستیابی به کیفیت بهتر و استانداردهای جهانی، موفق به دریافت گواهی‌نامه از شرکت KEMA هلند، شورای ارزیابی و گواهی کیفیت کالا از شرکت توانیر، تاییدیه DLMS و گواهی نامه های ISO9001:2008 ((استاندارد مدیریت کیفیت)، ISO14001:2004  (مدیریت زیست محیطی) و OHSAS 18001:2007 (مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)  شده است.

این فعال فناور، با اشاره به تولید بیش از هفت میلیون انواع کنتور برق چند تعرفه دیجیتالی و  ارائه به بازار، بیان کرد: تولید انواع کنتورهای سه فاز اتصال مستقیم و اتصال غیر مستقیم، با بالاترین سهم فروش و نصب در بازار داخلی آغاز شده است.

بردبار، همچنین به برخی از محصولات این شرکت در حوزه کنتورهای دیجیتال و هوشمند اشاره کرد و گفت: کنتور هوشمند سه فاز ، نتور تکفاز هوشمند گرد، کنتور تکفاز دیجیتال چند تعرفه، کنتور سه فاز چند تعرفه اتصال ثانویه برخی از محصولات تولید شده توسط این شرکت هستند که اندازه‌گیری دقیق، با دانش فنی 100درصد داخلی مطابق با نیاز کشور و آخرین استاندارهای روز دنیا با قابلیت نصب ماژول های ارتباطی مختلف برخی از ویژگی‌های این کنتورهاست.

مدیرعامل الکترونیک افزار آزما، پشتوانه نیروی انسانی را مهم‌ترین لازمه نوآوری و توسعه دانش فنی این شرکت در عرصه کنتورهای برق هوشمند و ساخت کلیه تجهیزات در داخل کشور دانست و ابراز امیدواری کرد تولیدات این شرکت دانش بنیان بتواند کوچکی در جهت خودکفایی و استقلال صنعتی کشور برداشته و صنعت برق ایران را در راه رسیدن به اهداف بزرگ آن یاری کند.

/پایان پیام/24

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: