system
ترویج حوزه مغز و شناخت میان دانشجویان کشور
ترویج حوزه مغز و شناخت میان دانشجویان کشور
با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی محقق شد؛

ترویج حوزه مغز و شناخت میان دانشجویان کشور


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 37578
پنجمین مدرسه تابستانه دانشجویی و نخستین نشست مجمع عمومی اتحادیه انجمن‌های علمی - دانشجویی "مغز و شناخت " در تهران برگزار شد.

پنجمین مدرسه تابستانه دانشجویی و نخستین نشست مجمع عمومی اتحادیه انجمن‌های علمی - دانشجویی "مغز و شناخت " در تهران برگزار شد.


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدرسه تابستانه دانشجویی با رویکرد آموزش دبیران و اعضای شورای مرکزی انجمن های علمی دانشجویی مغز و شناخت با همت آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی برگزار شد.


این دوره آموزشی با محور های علوم شناختی در ایران و جهان، پژوهش و اولویت های پژوهشی علوم شناختی، اصول آموزش و ترویج علوم شناختی، خلاقیت و کار آفرینی ، توانبخشی شناختی، هوش مصنوعی، تیم  سازی و برنامه ریزی در انجمن های علمی و  فلسفه ذهن دایر شد.
در این مدرسه شش روزه علمی - آموزشی که دهم شهریور ماه جاری فعالیت خود را آغاز کرد ، دبیران و اعضای انجمن های علمی دانشجویی مغز و شناخت  ضمن فراگیری آموزش مباحث کلان و اولویت های علوم شناختی کشور ، با فعالیت گروهی درقالب نگارش برنامه پیشنهادی برای یک انجمن علمی دانشجویی مغز و شناخت آشنا شدند.
همچنین همزمان با برپایی این مدرسه تابستانه دانشجویی  ، نخستین مجمع عمومی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی با حضور نمایندگان اداره فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و ستاد علوم شناختی و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس نیز تشکیل و با قرائت اساسنامه شورا و مجمع اتحادیه ، برای تعیین اعضای شورای مرکز ی و هیات بازرسی رای گیری شد.


در نتیجه این انتخابات ، نمایندگان دانشگاه های علامه طباطبایی، گیلان، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، نیشابور، صنعتی شریف و پژوهشکده علوم شناختی به عنوان عضو شورای مرکزی و دانشگاه اصفهان به عنوان بازرس اتحادیه  انجمن های علمی – دانشجویی     "مغز و شناخت " انتخاب شدند.
در چهارمین مدرسه دانشجویی مغز و شناخت نیز که با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در اواخر مرداد ماه امسال برگزار شد، دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای ، با گذراندن کلاس های تخصصی پژوهش در علوم شناختی، موضوعاتی از جمله تشریح مغز انسان، پایه های عصبی نفکر و زبان، حافظه و یادگیری و بینایی، شناخت اجتماعی، نورومارکتینگ، مدل سازی شناختی، جنبه های شناختی بیماری های روانپزشکی و نورولوژی، توانبخشی شناختی، نقشه برداری مغز حس و ادراک و آگاهی و توجه، مبانی علوم شناختی و علوم اعصاب را فرا گرفتند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: