system
تولید داخلی نیاز صنایع شوینده را تأمین کرد
تولید داخلی نیاز صنایع شوینده را تأمین کرد

تولید داخلی نیاز صنایع شوینده را تأمین کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70223
همه با شوینده‌های گوناگونی سروکار داریم؛ آن‌هم در این روزها که شیوع یک مهمان ناخوانده، نیاز به استفاده از شوینده‌ها را بیش‌تر کرده است. تولید شوینده‌ها نیازمند مواد مهمی است که وجودشان برای ادامه حیات این صنعت، ضرورت دارد. از جمله پلی اتیلن گلیکول که شاید نامش را کم‌تر شنیده باشیم اما برای تولید شوینده‌ها حیاتی است.

این ماده فناور اکنون توسط شرکت آریا شیمی رایکا تولید می‌شود و بخشی از نیاز کشور به واردات را تأمین می‌کند.

حسام بیگدلو از حضور این شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنایع شیمیایی با تولید محصولات مورد استفاده در صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت و ادامه داد: در سال‌های اخیر با تکیه به نیروی انسانی توانمند، انواع سورفکتانت‌ها را مطابق با استانداردهای نوین به تولید انبوه برسانیم.

این فعال فناور، با بیان این‌که در راستای تداوم این حرکت، گام‌های جدیدی برای توسعه محصولات نوآورانه برداشته است، افزود: تلاش کردیم در فرمولاسیون و بهینه سازی این محصولات، از آخرین یافته های علمی آن هم برای توسعه صنعت شیمیایی کشور استفاده کنیم.

بیگدلو، از عزم جدی برای تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی صنعت شیمیایی کشور گفت و ادامه داد: از دیگر محصولات آریا شیمی رایکا می‌توان به تولید انبوه کوکونات دی اتانول آمید، سویا دی اتانول آمید، کوکونات مونو اتانول آمید، اولئیک اسید دی اتانول آمید، کوکوآمیدو پروپیل بتایین، دی سدیم لوریل اتر سولفوسوکسینات، دی سدیم اولئامید سولفوسوکسینات، گلیسیرین دارویی اشاره کرد.

بیگدلو، با اشاره به عرضه موفق محصولات به بازارهای خارجی گفت: بیش از ۱۰ کشور در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آسیای شرقی میزبان محصولات ساخت داخل بوده است.

 

وی تولید پلی اتیلن گلیکول و گلیسرین کوکرآت را دو دستاورد مهم در صنعت شوینده برشمرد و افزود: شوینده‌ها مانند شامپو و مایع دستشویی نیاز به مواد اولیه‌ای دارند که تا پیش از این، نیاز ضروری صنعت با واردات از یک شرکت ایتالیایی تأمین می‌شد که با نوسانات ارزی، مشکلات زیادی را بر تولیدکنندگان به همراه آورد. اکنون اما ضمن آن‌که نیاز صنایع کشور به این ماده تأمین می‌شود، هزینه تمام شده فرآورده‌ها‌ نیز کم‌تر شده است.

این فعال فناور با اشاره به نیاز مبرم تولیدکنندگان به این محصول آن هم در حالی‌که تعداد اندکی از شرکت‌های سراسر جهان، این محصول را تولید می‌کردند، ادامه داد: این فرآورده اکنون با کیفیتی فراتر از نمونه وارداتی از کشور ایتالیا عرضه می‌شود و نیاز کشور را به این محصول تأمین کرده است.

بیگدلو، از کند شدن روند واردات و خروج ارز با تولید این محصول ایران‌ساخت گفت: سالانه حدود 1000 تا 1500 تن واردات سالیانه داشتیم که تامین این میزان رقمی بالغ بر 3 میلیون دلار ارزبری داشت، اما با تأمین بیش از 50 درصد نیاز کشور، روند پیشین را به خلق ارزش افزوده و حفظ سرمایه‌های کشور، ضمن تامین نیاز تولیدکنندگان تبدیل کردیم.

مدیرعامل آریا شیمی رایکا، درباره ایجاد اشتغال به واسطه فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان گفت: آریا شیمی رایکا در نخستین روزها، فعالیت دانش‌بنیانش را با 7 نیروی انسانی آغاز کرد. اما از بدو فعالیت خود در ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی و ساخت محصولات جدید روندی صعودی پیش گرفته به طوری‌که از 3 محصول به 40 محصول تولیدی و اشتغال 80 نیروی انسانی متخصص رسیده است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
با تلاش دانش‌بنیان‌ها واردات مواد شوینده به کشور کاهش یافت
با تلاش دانش‌بنیان‌ها واردات مواد شوینده به کشور کاهش یافت
99/06/29 - 15:33
کارخانه تولید آنزیم‌های صنعتی «ایران‌ساخت» افتتاح شد
کارخانه تولید آنزیم‌های صنعتی «ایران‌ساخت» افتتاح شد
98/11/13 - 12:30
بیش از 80 درصد از نیازهای صنعت با استفاده از توانمندی داخلی قابل تامین است
بیش از 80 درصد از نیازهای صنعت با استفاده از توانمندی داخلی قابل تامین است
96/10/27 - 11:25
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: