system
دانش‌بنیان‌ها در مسیر خودکفایی تولید مکمل‌های گیاهی گام برداشتند
دانش‌بنیان‌ها در مسیر خودکفایی تولید مکمل‌های گیاهی گام برداشتند

دانش‌بنیان‌ها در مسیر خودکفایی تولید مکمل‌های گیاهی گام برداشتند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70968
با توجه به اهمیت امنیت غذایی و خودکفایی در حوزه‌های مانند دام و طیور قطع وابستگی به خارج از کشور در این حوزه‌ها اهمیتی دوچندان یافته است. یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است تا با تولید داروها و مکمل‌های گیاهی ویژه طیور، این محصولات فناورانه را جایگزین محصولات شیمیایی وارداتی کند.

فرحناز صاحب‌زاده مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان سینا تسنیم سپاهان گفت: محصولات وارداتی شیمیایی پس از اعمال تحریم‌های یک جانبه و نوسانات نرخ ارز با قیمت‌های گزافی به تولید کننده داخلی فروخته می‌شد. با توجه به نیاز مبرم این حوزه به تولید داخلی در واحد تحقیق و توسعه شرکت تحقیقات کاملی انجام و بسیاری از این اقلام تولید و تجاری‌سازی شد.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان سینا تسنیم سپاهان، در ادامه گفت: یکی از محصولات این شرکت یک مکمل گیاهی ویژه دام سنگین مانند گاو است که با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی به دست مصرف کننده داخلی می‌رسد. خوشبختانه با توجه به تغییر سیاست‌ها و عدم اختصاص ارز به کالاهای وارداتی دارای تولید مشابه داخلی تولید گونه از محصولات و مکمل‌ها در داخل کشور رشد قابل توجهی داشته است.

صاحب زاده در ادامه با اشاره به سوابق این شرکت، افزود: در این شرکت همچنین چند دارو و مکمل گیاهی دیگر تولید می‌شود که ویژه طیور است و در وزن‌گیری و مصونیت طیور در برابر بیماری‌ها نقش به‌سزایی دارند. یکی از این مکمل‌ها، خاصیت آنتی باکتریال دارد و توانسته است عملکرد بسیار موفق‌تری از نمونه مشابه شیمیایی از خود نشان دهد.

صاحب‌زاده با اشاره به بازار گسترده داخلی افزود: تا کنون صادرات نداشته‌ایم، اما با توجه به این مسئله که کشور در حوزه طیور سالانه 1 میلیون و 400 هزار جوجه‌ریزی انجام می‌دهد. نیاز به مکمل‌ها و داروهای گیاهی در داخل کشور بسیار گسترده است و بازار خوبی در این زمینه وجود دارد.

 

وی همچنین بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اهتمام ویژهای به حوزه کشاورزی و دام و طیور دارد و صدها شرکت دانش‌بنیان در این حوزه فعال هستند. شرکت ما نیز هر دوره در نمایشگاه گیاهان دارویی که توسط این معاونت برگزار می‌شود، شرکت می‌کند و این مسئله توانسته است در گسترش بازار و یافتن مشتری‌های جدید بسیار موثر باشد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
شناسايي راهكارهاي توسعه گردشگري موسيقي در ايران
شناسايي راهكارهاي توسعه گردشگري موسيقي در ايران
97/04/25 - 11:46
 نوآوردگاه مکمل‌های غذایی و گیاهی برگزار می‌شود
نوآوردگاه مکمل‌های غذایی و گیاهی برگزار می‌شود
97/04/04 - 11:16
حرکت در مسیر خودکفایی کشور
حرکت در مسیر خودکفایی کشور
96/11/15 - 11:47
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: