system
شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه گیاهان دارویی فعال شدند
شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه گیاهان دارویی فعال شدند
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی:

شتاب‌دهنده‌های تخصصی حوزه گیاهان دارویی فعال شدند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 49479
استارتاپ‌‎ها و شرکت‌های فناور حوزه گیاهان دارویی علاوه بر مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، نیازمند شتاب‌دهنده‌های تخصصی هستند و بر این اساس با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چند شتاب‌دهنده در این حوزه فعالیت خود را آغاز کردند.

در صد و سی‌امین نشست نشست ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضور  پیمان صالحی معاون نوآوری تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، چگونگی تقویت زیست بوم گیاهان دارویی با استفاده از ظرفیت شتاب‌دهنده‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

 

در این نشست که با حضور نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و نمایندگان بخش خصوصی، برگزار شد، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر حمایت ویژه این معاونت از ایجاد و گسترش شتاب‌دهنده‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد واظهار داشت که شتاب‌دهنده های حوزه گیاهان دارویی نیز با تلاش ستاد  توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت‌های ثمر بخشی را پیگیری می‌کنند.

 

در ادامه این نشست، چگونگی گسترش  و توسعه فعالیت شتاب‌دهنده‌ها پیش از ورود صاحبان ایده و استارتاپ‌ها به مراکز رشد، مورد برررسی قرار گرفت.

راه اندازی یک خط تولید نیمه صنعتی در شیراز، کار بر روی لوازم آرایشی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی و برندینگ گیاهان دارویی، سه اقدامی است که شتابدهنده‌های فعال در حوزه گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسانده‌اند.

در این نشست همچنین مقرر شد تا با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شتاب‌دهنده تخصصی حوزه گیاهان دارویی  ویژه استان سیستان و بلوچستان تاسیس شود.

 

گسترش ارتباطات بین المللی میان بخش خصوصی ایران با شرکت‌های معتبر جهانی فعال در حوزه گیاهان دارویی و تبادل تجربه و فناوری، محور دیگری بود که در این رویداد مورد بررسی قرار گرفت.

 

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی

ستاد توسعه گیاهان دارویی از شرکت های خلاق حمایت می نماید

از تولید داروی درمان ام‌اس حمایت می‌شود/ پشتیبانی مالی از 70 فرآورده دارویی برای تجاری‌سازی

پالایشگاه گیاهان دارویی راه اندازی می شود

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: