system
طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی مورد حمایت قرار می‌گیرند
طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی مورد حمایت قرار می‌گیرند

طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی مورد حمایت قرار می‌گیرند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 83872
به منظور افزایش هم‌افزایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در حوزه علوم شناختی، از طرح‌های دسته ج حمایت می‌شود.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور افزایش هم‌افزایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در راستای تحقق اهداف مصوب در حوزه علوم شناختی، در هجدهمین فراخوان طرح‌های پژوهشی بهار 1401، از طرح‌های دسته ج حمایت می‌کند.

ستاد توسعه علوم شناختی درصدد است در راستای سیاست‌های خود، با حمایت از طرح‌های پژوهشی، زمینه ترویج دانش، تولید فناوری و خدمات شناختی در سطح کشور را فراهم و انگیزه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی‌ را گسترش دهد.

طرح‌های پیشنهادی محققان در این فراخوان شامل ترکیبی از حداقل دو پایان‌نامه (کارشناسی ارشد و دکتری) است که باید در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات شناختی و در چارچوب اولویت‌های ستاد ­ قرار داشته و دستاورد یکپارچه‌ای را دنبال کنند.

طرح‌های پژوهشی و توسعه نوآوری خصوصا در حوزه علوم پایه، مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ستاد از ابتدای تابستان 1401 حمایت از پایان‌نامه‌های مستقل را منحصرا برای پایان‌نامه‌هایی که با هدف دستیابی به خدمات و فناوری‌های شناختی تعریف شوند، انجام می‌دهد و برای تشویق محققان، به منظور ترکیب پایان‌نامه‌ها در قالب طرح پژوهشی، میزان حمایت از طرح‌های دسته ج تا سقف یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

این ستاد در هجدهمین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در بهار 1401 از طرح های پژوهشی در زمینه آزمون‌های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت (زیر 18 سال) نیز حمایت می‌کند.

در این فراخوان، آزمون‌های گفتاردرمانی مربوط به حوزه‌ها و مراکز درمانی از جمله آزمون‌های کاردرمانی و روانشناسی مدنظر است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی  همچنین در هجدهمین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی در بهار 1401، از طرح ‌های‌ پژوهشی در زمینه بهبود مهارت‌‌های شناختی یادگیرندگان در محیط‌‌های یادگیری دوره پساکرونا حمایت می‌کند. 

در این فراخوان، طرح‌ها و پیشنهادهای پژوهشی در قالب 4 محور توسعه برنامه‌‌هایی برای ارتقاء توانایی حرفه‌‌ای آموزشگران جهت پرورش مهارت‌‌های شناختی، توسعه برنامه‌هایی برای ارتقای مهارت‌‌های شناختی آموزشگران، توسعه مهارت‌‌های شناختی یادگیرندگان از طریق درهم تنیدن تجارب یادگیری در برنامه درسی و توسعه برنامه‌هایی برای ارتقای قابلیت‌های شناختی یادگیرتدگان (مستقل از برنامه درسی) مورد پذیرش قرار می‌گیرند.‌

علاقمندان، دانشجویان، اساتید، محققان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، اطلاعات لازم برای شرکت در این فراخوان‌ها را کسب کنند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
شناختی| پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب طرح‌های پژوهشی مورد حمایت قرار می‌گیرد
شناختی| پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب طرح‌های پژوهشی مورد حمایت قرار می‌گیرد
01/02/07 - 10:43
فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی منتشر شد
فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی منتشر شد
97/07/01 - 10:23
چتر حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی گسترده‌تر می‌شود
چتر حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه علوم شناختی گسترده‌تر می‌شود
97/01/28 - 11:36
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: