system
نحوه رقابت‌ برندهای ایرانی برای ورود به بازارهای بين‌المللی
نحوه رقابت‌ برندهای ایرانی برای ورود به بازارهای بين‌المللی
با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی بررسی شد؛

نحوه رقابت‌ برندهای ایرانی برای ورود به بازارهای بين‌المللی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 35400
"طراحی و تبيين مدل راهبردی رقابت‌پذيری برند برای ورود به بازارهای بين‌المللی" عنوان طرحی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی انجام شد.



"طراحی و تبيين مدل راهبردی رقابت‌پذيری برند برای ورود به بازارهای بين‌المللی" عنوان طرحی است که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی انجام شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دو دهه اخیر مفهوم رقابت پذیری با گسترش تجارت جهانی، تغییرات سریع در الگوی مصرف و تقاضا، انقلاب در فناوری اطلاعات همچنین افزایش در تعداد و کیفیت رقبای محلی و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. با توجه به اهمیت روز افزون صادرات غیر نفتی برای کشور و با در نظر گرفتن این مسئله که صادرات موفق شرکت ها لازمه اش داشتن قدرت رقابت پذیری و داشتن برند قوی برای ورود به بازارهای بین المللی است با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی "طراحی و تبيين مدل راهبردی رقابت‌پذيری برند برای ورود به بازارهای بين‌المللی (مورد مطالعه: صنايع غذايی كشور)" به عنوان طرح پژوهشی رساله دکتری در دانشگاه سمنان انجام شد. این طرح با اهداف طراحی و تبيين مدل راهبردی رقابت‌پذيری برند برای ورود به بازارهای بين‌الملل، شناساي و تحليل عوامل موثر بر عملكرد برند، تحليل عوامل و متغيرهای اثرگذار بر رقابت‌پذيری برند در بازارهای بين‌الملل، مطالعه و بررسی نحوه تأثيرگذاری عملكرد برند و متغيرهای موثر بر آن بر رقابت‌پذيری برند در صنايع غذايی و ارائه راهكارهای عملياتی برای بهبود رقابت‌پذيری برند محصولات غذايی در بازارهای بين‌المللی انجام شد.
همچنین نوآوری این رساله از چندین جهت قابل بررسی است که می توان به بررسی مفهومی و میدانی رابطه بین سیستم مدیریت برند، عملکرد برند رقابت پذیری در سطح بین الملل برای نخستین بار در ادبیات رقابت پذیری اشاره کرد. همچنین در دنیا هیچ پژوهش جامعی درباره مطالعه کاربردی و ارائه مدلی راهبردی و جامعه برای رقابت پذیری برند در سطح بین الملل انجام نشده است.  در ان پژوهش با توجه به برنامه راهبردی صنایع غذایی کشور که یکی از مسائل آن عدم رقابت پذیری برندهای ایرانی در سطح بین المللی است اقدام به مطالعه و بررسی در این زمینه نیز شده است.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: