system
کاهش عارضه‌های پوستی؛ یک محصول ایران‌ساخت به یاری بیماران آمد
کاهش عارضه‌های پوستی؛ یک محصول ایران‌ساخت به یاری بیماران آمد

کاهش عارضه‌های پوستی؛ یک محصول ایران‌ساخت به یاری بیماران آمد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70542
یک محصول ایران‌ساخت از رنج یک بیماری‌ پوستی کاست. تجمع اعصاب محیطی زیر پوست، حساسیت‌های بیمار را افزون می‌کند و مشکل پوستی را دردناک‌تر. بنابراین ساخت دارویی که بتواند با کم‌ترین عارضه این بیماری را درمان کند، اکنون توسط یک شرکت دانش‌بنیان ممکن شده است.

بیماری‌های گوناگونی هستند که پوست را درگیر می‌کنند اما پسوریازیس یکی از همین‌ بیماری‌های شایع پوستی است كه خارش و علامت حسی به همراه ندارد، اما  با پلاك‌های قرمز و پوسته ریزی خود را نمایان می‌کند.

این بیماری مرتبط با سیستم ایمنی بدن است و با خطا در ارسال پیام‌های عصبی، رشد سلول‌های پوستی را تسریع می‌کند. با این عارضه، سلول‌های پوست که به صورت مستمر از لایه‌های زیرین به طرف سطح حركت می‌کنند، به شکل پوسته‌های مرده از بدن دفع می‌شوند.

اگرچه این فرآیند باید به شکل عادی حدود یک ماه ادامه داشته باشد، اما در بیمار مبتلا به پسوریازیس، چرخه حیات سلول‌های پوست سرعت بیش‌تری می‌گیرد و لایه‌های سلول مرده در سطح پوست جمع می‌شوند. لایه‌هایی که بیماری پسوریازیس را تشكیل می‌دهند.

شرکت دانش‌بنیان مام اصفهان با تولید یک کرم گیاهی که از ترکیبات گیاهی تشکیل شده، راه را بر کاهش عارضه‌ها و درمان این بیماری هموار کرده است.

کرم گیاهی پسوسرام با استفاده از یک فرمولاسیون گیاهی و بافت سبکی که دارد، می‌تواند به داخل پوست نفوذ کند و ضمن حفظ رطوبت، سلول های مرده را از روی پوست جدا و روند پوسته ریزی را متوقف کند.

از دیگر عوارض پسوزیاس خارش ناشی از پوسته‌ریزی است که این دارو همچنین دارای خواص ضد التهابی این عارضه را نیز درمان می‌کند.

در یک کارآزمایی بالینی انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کرم گیاهی پسوسرام در بیماران مبتلا به پسوریازیس تجویز شد و در نهایت  نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد علائم بیماری برطرف شده و در مدت 6 ماه بیماران دریافت کننده داروی پسوسرام علائمی از عود و برگشت بیماری را نیز نشان ندادند.

این محصول دانش‌بنیان اکنون تجاری‌سازی شده است و توانسته علاوه بر کارآمدی در درمان پسوزیاس، اثر بی بازگشت و موثر خود را در درمان درماتوزهای شایع جامعه مانند آکنه وولگاریس نشان داده است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: