بقاء در بازار
موضوع تحقیقات در مورد بازار بینالملل، قبل از ورود به آن را هرگز نباید دستکم گرفت. بسیاری از کسب و کارهای جدید به دلیل انجام منظم این امر به درک بالایی از بازار رسیدهاند و این موضوع باعث تضمین موفقیت و عمر طولانی حضور آنها در بازار شده است.
درک بازار و نگاه واقع بینانه به شرایط موجود، سادهترین راه برای کارآفرینان است تا موقعیت خود را در بازارهای داخلی و بینالمللی حفظ کرده و با تسلط بر وضعیت فعلی، به تحلیل درستی از موقعیتها و فرصتهای موجود برای پیشرفت کسب و کار خود برسند.
تحقیقات در مورد بازارهای داخلی و خارجی را میتوان در هر مرحلهای از چرخه عمر کسب و کار انجام داد. اما داشتن اطلاعات زیاد و درک درست از وضعیت فعلی و کمی پیشبینی بر پایه دادههای کسب شده از شرایط موجود، در حیطه کاری کسبوکار از همان ابتدای به وجود آمدنش، میتواند افراد را قادر به ایجاد یک استراتژی خوب برای ورود به بازار کرده و به رشد نام تجاری آنها کمک کند.
دامنه تحقیقات بازار، تحت تاثیر اهداف کلی کسب و کار مجموعه است. به این معنی که مجموعهای که میخواهد به بازارهای جهانی ورود کند، باید بداند که هدف او در ابتدا کسب چه میزان سهم از بازار است و بر این اساس نیاز به چه اطلاعاتی در مورد بازار دارد و چه عواملی روی این بازار تأثیر میگذارد؟
موضوع شناخت مشتریان یکی از مهمترین اطلاعاتی است که باید در مورد بازاری که قرار است به آن ورود شود بر آن مسلط بود. اکثر کسب و کارهای جدید با سه نوع مختلف از مشتری روبرو خواهند شد. تحقیقات در مورد بازار به افراد کمک میکند، بدانند که گروه مشتریان هدف، چگونه فکر میکنند و به این ترتیب میتوانند با نیازهای آنها هماهنگ و هم قدم شده و آنها را به مشتریان ثابت و همیشگی تبدیل کنند.
*مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
Send to friends