تامین تجهیزات برای توسعه پژوهش‌

تامین تجهیزات برای توسعه پژوهش‌


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 84557
اسماعیل قلی‌نژاد*

از جمله ابزارها و دستگاه‌ها برای توسعه پژوهش ها و تحقیقات، تحهیزات آزمایشگاهی است. محصولاتی که به کاربردی و دقیق تر شدن پژوهش ها کمک می کند و ابزاری برای ارتقای کیفیت محصولات و خدمات محسوب می شوند.

پژوهش هایی که امروز به عنوان پایه و اساس توسعه علمی و فناورانه می شناسند و نقشی ماندگار و غیرقابل انکار در توسعه یافتگی کشورها و پایداری صنایع دارند. به همین دلیل همه دنیا در تلاش هستند تا تجهیزات مورد نیاز برای پژوهشگران را تامین کنند و صنایع را با کمک همین مفهوم، توسعه دهند.

از آنجایی که حمایت از تجهیزات و آزمایشگاه‌های داخلی زمینه‌ساز توسعه علمی و فناوری کشور است، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت هدفمند از مجموعه‌های فعال در حوزه آزمایشگاهی در تلاش است گامی موثر در توسعه علمی کشور بردارد و در کنار دیگر بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری به نقش آفرینی در این حوزه ادامه دهد.

بر همین اساس مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور ارومیه که خدمات آزمایشگاهی را در حوزه‌های مختلف بر بستر شبکه آزمایشگاهی ارائه می کند را مورد حمایت قرار داده است. آزمایشگاه ما هم با استفاده از این حمایت ها و با تلاش فعالان آزمایشگاهی خود موفق به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های پلیمر، برق و الکترونیک، فیزیک و اپتیک، زمین‌شناسی، کشاورزی و صنایع غذایی، جغرافیا، زیست‌شناسی، کشت بافت و هرباریوم و شیمی شده است.

این مجموعه آزمایشگاهی همچنین خدمات و تجهیزات کاربردی چون خشک‌کن سینی‌دار، سیستم آموزشی کنترل فرآیند جریان، الکتروفورز، اندازه‌گیری ضریب شکست، سیستم آموزشی کنترل فرآیند دما، کوره الکتریکی و میکروسکوپ نور قطبیده، پتانسیواستات و گالوانواستات، سانتریفیوژ یخچال دار و طیف‌سنج‌های فلورسانس، مرئی فرابنفش، نوری، نوری دو پرتویی را در اختیار پژوهشگران قرار می دهد.

برخی از خدمات آزمایشگاهی این شرکت، شامل اندازه‌گیری پی‌اچ خاک، آنالیز تعیین نرخ خوردگی فلزات در مجاورت سیالات مختلف، آنالیز خواص سوپر خازن‌ها با روش‌های ولتامتری و پتانسیومتری، آزمون اندازه‌گیری میزان فسفر در گیاهان، اندازه‌گیری فنل تام و آزمون اندازه‌گیری دانسیته کود می‌شود.

*عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رفع محدودیت منابع آزمایشگاهی  تحقیق و پژوهش  توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی
رفع محدودیت منابع آزمایشگاهی تحقیق و پژوهش توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی
95/02/13 - 13:12
تجهیزات و مواد آزمایشگاهی گلوگاه پیشرفت فناوری است
تجهیزات و مواد آزمایشگاهی گلوگاه پیشرفت فناوری است
94/11/25 - 12:06
حمایت از تجهیزات و آزمایشگاه‌های داخلی زمینه‌ساز توسعه علمی و فناوری کشور خواهد بود
حمایت از تجهیزات و آزمایشگاه‌های داخلی زمینه‌ساز توسعه علمی و فناوری کشور خواهد بود
94/11/04 - 09:41
بیشتر بخوانیم