حفظ اعتبار برند ملی

حفظ اعتبار برند ملی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 76980
سید سعید صفوی*

ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل، حفظ اعتبار برند ملی و کاهش هزینه‌های تعمیر، مهم‌ترین هدف برای ارائه خدمات غربالگری قطعات و بردهای الکترونیک است.

تست و غربالگری قطعات الکترونیک کمک خوبی به استانداردسازی فرآیندهای موجود در تولید محصولات ایران‌ساخت می‌کند. با استفاده از قطعات الکترونیک اصل، تولیدات داخلی به درستی و با استانداردهای جهانی پیش می‌رود.

برای تحقق این امر لازم است که خدمات آزمایشگاهی و غربالگری مطلوب و منطبق با فناوری روز در اختیار باشد. بر همین اساس، مجموعه ما تلاش می‌کند خدمات متنوعی بر بستر شبکه آزمایشگاهی از جمله اندازه‌گیری ابعاد، آنالیز بردهای الکترونیکی، میزان مصرف انرژی در تجهیزات الکتریکی و خواص رسانایی و استحکام قطعه‌ها ارائه شود.

با این هدف و به منظور ایجاد اطمینان در فرآیندهای تولید و زنجیره تامین محصولات ساخت داخل آزمایشگاهی در مجموعه ما ایجاد شد. این آزمایشگاه به عنوان نخستین نمونه از آزمایشگاه‌های غربالگری قطعات الکترونیک مشغول ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنایع ایران است.

هدف محوری ما در راه‌اندازی این مجموعه تبدیل شدن به گروهی از شرکت‌های فعال در صنعت الکترونیک است که بتوانند ضمن کمک به تولیدکنندگان محصولات یادشده، پژوهشگران، متخصصان و دانشگاهیان را نیز یاری کنند.

متاسفانه شاهدیم که پس از تولید یک محصول با گذشت زمان کوتاهی دچار عیب می‌شود و مجددا به کارخانه باز می‌گردد. این مساله برند و اعتبار یک شرکت و تولید کننده را تهدید می‌کند و برای مصرف‌کننده پیچیدگی‌هایی به وجود می‌آورد. نسبت به این مشکلات و مسائلی که پیش می‌آید با قطعات الکترونیک بسیار مستقیم است، در صنعت خودرو نیز این مسئله بسیار حساس است و در مواردی استفاده از قطعات غیر اصل می‌تواند منجر به بروز صدمات جانی شود.

این خدمات، علاوه بر خود مجموعه، برای دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه پیاده شد و به همین نسبت فعالیت در حوزه مخابرات، خودرو، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و غیره به گستره فعالیت‌ها افزوده شد.

فعالیت ما با ساخت سیستم‌های الکترونیک در حوزه نظارت تصویری، انواع سوئیچرهای دوربین‌های مدار بسته و کنترلر پایه گردون لنز آغاز شد و تا سال 1383 به همین ترتیب ادامه پیدا کرد.

*مدیر مجموعه قطعه آزمون الکترونیک رسانا عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
اعتبار برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان از خدمات آزمایشگاهی 30 میلیارد ریال افزایش یافت
اعتبار برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان از خدمات آزمایشگاهی 30 میلیارد ریال افزایش یافت
98/03/01 - 09:06
مزرعه ملی حیوانات آزمایشگاهی برای فناوری‌های پزشکی و زيستی راهی به بی‌نهایت می‌گشاید
مزرعه ملی حیوانات آزمایشگاهی برای فناوری‌های پزشکی و زيستی راهی به بی‌نهایت می‌گشاید
96/02/13 - 18:18
تاسیس پنج پايگاه توليد واکسن با برند ايراني در دیگر كشورها
تاسیس پنج پايگاه توليد واکسن با برند ايراني در دیگر كشورها
94/11/06 - 09:58
بیشتر بخوانیم