راهی برای توسعه کیفی تولیدات

راهی برای توسعه کیفی تولیدات


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70800
مجید گیسوی*

فراتر از اهمیت فناوری و چگونگی ساخت تجهیزات، این «کارآمدی و کیفیت» است که مهر تایید یا رد بر تلاش‌های صنعت می‌زند. بر همین اساس، تجهیزات، روش‌ها و امکاناتی که بتوانند کیفیت و کارایی محصول نهایی را بررسی کنند و راهی فراروی توسعه کیفی تولیدات بگذارند از اهمیت بالایی برخوردارند.

بر همین اساس آزمایشگاه شرکت پاک‌تاب‌آذر عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آزمایشگاه آکرودیته همکار سازمان ملی استاندارد ایران، با فعالیت در حوزه آزمون تجهیزات و لوازم خانگی مسیر را بر افزایش کیفیت این دست محصولات هموار کردند.

این خدمات در حوزه‌هایی چون رادیاتور، تست آبگرمکن، تست بخاری، تست کولر، فن‌ها، ایمنی برقی، یخچال و فریزر و بردهای الکتریکی، تولیدات صنعتی کشور را با مجموعه تست‌های جامع ارزیابی می‌کنیم. در حال حاضر خدمات آزمایشگاهی در زمینه عملکرد، میزان مصرف انرژی و ایمنی محصول به صاحبان صنایع خانگی ارائه می‌شود.

این توانمندی وجود دارد که بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی خدمات بخش ایمنی و توسعه فناورانه محصولات تولیدی به صنعتگران و فعالان دانش‌بنیان ارائه شود. شبکه‌ای تعاملی میان این آزمایشگاه با متقاضیان و دیگر مجموعه‌های آزمایشگاهی با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است. ما آمادگی داریم تا خدمات متنوعی را در زمینه‌های آزمون، مشاوره، ساخت دستگاه‌ها و تجهیزات و برگزاری دوره‌های آموزشی به واحدهای تولیدی فعال فناور ارائه دهیم.

در این مجموعه آزمایشگاهی، خدمات تست عملکرد، ایمنی و تعیین معیار مصرف انرژی انواع محصولات خانگی از جمله کولرهای آبی (تبخیری)، بخاری گازسوز دودکش‌دار، آبگرمکن گازسوز مخزن‌دار، آبگرمکن برقی مخزن‌دار، رادیاتورهای گرمایشی و لوله‌ای و وسایل برودتی خانگی از جمله یخچال، فریزر و یخچال فریزر و همچنین وسایل پخت و پز گاز سوز خانگی بر اساس استاندارد ملی ایران ارائه می‌شود.

تمامی تجهیزات لازم برای تست در این آزمایشگاه توسط کارکنان این واحد طراحی و تولید شده است. همچنین سایر واحدهای تولیدی و آزمایشگاه‌ها نیز توسط این دانش فنی تجهیز شده و تمامی تست‌های مربوط به عملکرد و ایمنی و برچسب انرژی در این مجموعه ارائه می‌شود.

*مدیر آزمایشگاه شرکت پاک تاب ‌آذر عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم