سفر پاک

سفر پاک


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68648
فاطمه بهزادی*

 

 

چند سالی است که توسعه حمل‌ونقل عمومی پاک برای کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی به یکی از دغدغه‌های مدیران شهری تبدیل شده است. حمل‌ونقلی که مخاطرات ايجاد شده برای سلامتی و هزينه‌های بالای انرژی و غیره را کاهش و سلامتی را به جامعه و محیط زیست هدیه می‌دهد.

شاید بتوان ادعا کرد که یکی از پاک‌ترین نوع حمل‌ونقل در دنیا استفاده از ناوگان ریلی است. حمل‌ونقلی ایمن و پاک که توسعه آن به کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور دنبال می‌شود. یکی از حلقه‌های این زنجیره فناورانه ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

گروه حمل‌ونقل ریلی که در ستاد شکل گرفته است، پاسخگوی نیازمندی‌های بخش حمل‌ونقل ریلی کشور است. نیازهایی در زمینه شکل‌گیری زیست‌بوم بخش ریلی، توسعه فناوری‌های ریلی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری ظرفیت‌های ریلی کشور و به‌سازی و مدرن‌سازی حمل‌ونقل ریلی از طریق تسهیل و حمایت از  فعالیت‌های بازیگران زیست‌بوم حمل‌ونقل ریلی.

این گروه در تلاش است تا با تسهیل‌گری میان بازیگران مختلف زیست‌بوم ریلی در ترویج و توسعه، تجاری‌سازی فناوری، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و شناسایی و اجرایی کردن طرح‌های اولویت‌دار از طریق بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و سرریز فناوری گروه‌های خودرویی، هوایی و فضایی، نقش موثری را در کشور ایفا کند.

*مدیر گروه حمل‌ونقل ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم