سنجش ایمن آلودگی‌های صنعتی

سنجش ایمن آلودگی‌های صنعتی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 78075
سعید باقری‌راد*

یکی از دغدغه‌های فعلی مدیران شهری کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و سنجش میزان آنها است. کاری که نیازمند دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی است.

ارتقای معیارهای زیست‌محیطی و کمک به کاهش آلایندگی صنایع، اولویتی است که نقشی موثر در تامین سلامتی مردم و نجات کره زمین دارد. این معیارها بهبود محیط زیست را در پی دارد به همین دلیل برخی آزمایشگاه‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند و خدمات مختلفی ارائه می‌کنند.

البته هنوز تعداد مجموعه‌های آزمایشگاهی ورود کرده به این حوزه کافی نیست و باید آزمایشگاه‌ها با هم‌افزایی و تلاشی مضاعف تجهیزات، خدمات و توانمندی‌های خود را به میدان آورند و کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی را هدف قرار دهند. این مجموعه‌ها می‌توانند برای این کار از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز استفاده کنند.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توسعه توانمندی آزمایشگاه‌ها و ارتقای خدمات ارائه شده توسط آنها، اثربخش و کارا است. این شبکه، بستری است برای رفع نیازهای راهبردی فعالان این حوزه و توانسته است ارتباط بسیار سازنده‌ای را بین متقاضیان و ارائه کنندگان خدمات ایجاد کند.

مجموعه شرکت محیط سنجش ایمن نیز با عضویت در این شبکه و استفاده از خدمات این مجموعه به حوزه بهداشت و سنجش آلایندگی محیط زیست ورود کرده است. ما به عنوان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، جزء آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست به شمار می‌رویم و با دریافت گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست، خدمات آنالیز و سنجش را ارائه می‌کنیم.

مجموعه فناورمان در اندازه‌گیری و آزمایش انواع آلاینده‌های زیست محیطی در صنایع گوناگون نیز توانمند است. این ظرفیت در شرکت محیط سنجش ایمن با وجود متخصصان و فعالان آزمایشگاهی وجود دارد که مؤلفه‌های گوناگون آلایندگی صنایع را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد.

سنجش میزان آلایندگی و سازگاری صنایع با محیط زیست، ارائه راهکارها و مشاوره برای ارتقای معیارهای زیست‌ محیطی و کمک به بهبود سلامت محیط زیست نیز دیگر موضوعاتی است که در اولویت قرار داده‌ایم. همچنین در تلاشیم با ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه بهداشت حرفه‌ای به فعالان این حوزه، سطح ارائه خدمات در این عرصه را ارتقا دهیم.

 

*مدیر پروژه شرکت محیط سنجش ایمن عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مبارزه با آلودگی‌های محیطی
مبارزه با آلودگی‌های محیطی
99/11/20 - 09:43
لیزری حساس به بو در حد حس بویایی سگ‌ها
لیزری حساس به بو در حد حس بویایی سگ‌ها
97/08/02 - 10:34
3 طرح در حوزه مواد جاذب آلودگی‌های نفتی برگزیده شد
3 طرح در حوزه مواد جاذب آلودگی‌های نفتی برگزیده شد
97/04/11 - 13:28
بیشتر بخوانیم