ارتقای فناوری صنایع| دانش‌بنیان‌های حوزه معدن و متالورژی فراخوانده شدند

ارتقای فناوری صنایع| دانش‌بنیان‌های حوزه معدن و متالورژی فراخوانده شدند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 69207
فراخوان «شناسایی و جذب طرح‌های فناورانه حوزه معدن و متالورژی کشور» منتشر شد تا فناوران مستقل و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ایده در این حوزه شناسایی شوند و از آنها برای رفع نیازها و ارتقای فناوری صنایع کمک گرفته شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به وجود نیازها و چالش‌های مختلف در حوزه معدن و متالوژی برای جستجوی پاسخ‌های فناورانه، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوانی منتشر کرده است. بر اساس این فراخوان، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در این حوزه می‌توانند طرح‌های مختلف خود را ارسال کنند. در نهایت با توجه به ملاک‌ها و شاخص‌های تعیین شده، طرح‌های منتخب حمایت می‌شود.

شرکت‌های توانمند و فعال، ایده‌ها و طرح‌های مختلفی دارند که برای رسیدن به مرحله تجاری‌سازی، نیازمند حمایت و بسترسازی هستند. برای ایجاد جهش در راه‌اندازی خطوط تولید و سرعت‌بخشی به تولید محصولات فناورانه در رشته‌های معدن و و متالوژی، طرح‌های مختلف تا مرحله صنعتی‌سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

رفع نیازهای بالفعل و بالقوه صنعت و بنگاه‌های صنعتی بزرگ، توسعه و بهینه‌سازی محصولات و فرایندهای موجود و جدید از جمله دیگر اهداف این طرح است.

ستاد توسعه فناوری‌‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  این طرح را با همکاری یک شتاب‌دهنده تخصصی حوزه معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته(شتاب‌دهنده صدر فردا) اجرایی می‌کند.

شناسایی و جذب و حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه معدن و متالوژی می‌تواند به استفاده از توانمندی متخصصان برای رفع نیازها و چالش‌‌های فناورانه موجود در صنایع  معدن و متالورژی کشور منتهی شود.

از فناوران و شرکت‌های دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل در صنایع معدن و متالورژی دعوت می‌شود، حداکثر تا 15 شهریور ماه سال جاری، از طریق تکمیل فرم اولیه شناسایی طرح‌های فناورانه حوزه معدن و متالورژی کشور، در این طرح مشارکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آدرس http://pam.isti.ir/ مراجعه کنند.

 

پایان پیام/33

اخبار مرتبط:

۵ عامل شکست و موفقیت‌ شرکت‌های دانش بنیان

چگونگی موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان از نگاه رؤسای پارک‌های علم‌وفناوری

بررسي عوامل موثر بر رشد و موفقيت شركت هاي دانش بنيان

موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در گرو توجه صنایع بزرگ است

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم