شکست کم‌تر نوپاهای حوزه سلامت به مدد شتاب‌دهنده‌ها

شکست کم‌تر نوپاهای حوزه سلامت به مدد شتاب‌دهنده‌ها


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 47544
مصطفی قانعی*

 

صنعت تجهیزات و ملزومات سلامت و زیست‌فناوری، جای خود را میان صنایع استراتژیک کشور ایران یافته است. هم‌فکری و هم‌افزایی در این صنعت، جزء اساسی و بنیان گسترش این حوزه و کسب و کارهای مربوطه به شمار می‌آید.

از این رو با توجه به اهمیت صنعت بیوتک و سلامت در ایران و همچنین تعداد استارتاپ‌ها و نوآوری‌ها در این حوزه، نیاز به بسترسازی برای شبکه‌سازی هرچه بیشتر کسب‌وکارهای نوپا در این زمینه احساس می‌شود.

از زاویه دیگر به علت فاصله صنعت و دانشگاه، کسب‌وکارهای نوپا که از دانشگاه به صنعت ورود می‌یابد،اغلب با توجه به مشکلات و موانع، امکان شناسایی درست نیازهای صنعت را پیدا نمی‌کنند و این موضوع به عنوان یکی از اصلی ترین علل شکست کسب‌وکارهای نوپا در این حوزه محسوب می‌شود.

در همین راستا ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزاری رویدادهایی برای بررسی راه‌کارهای نوآورانه را در دستور کار قرار داده است. تا به کمک این رویدادها بتوانیم مردم و جوانان را به این عرصه هدایت کنیم.

حمایت از شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌های این حوزه یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه صنعت تجهیزات و ملزومات سلامت و بیوتک پیگیری می‌شود.

حضور جوانان و متخصصان در این عرصه مهم‌ترین دارایی ایران در این عرصه است به همین دلیل تلاش می‌کنیم که ورود تحصیل‌کردگان و جوانان را به همه حوزه‌های علمی تسهیل کنیم.

* دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم