شکوفایی فناوری‌های نو

شکوفایی فناوری‌های نو


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 43151
حمید لطیفی
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت

 

حمید لطیفی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

اکنون که در آستانه فرا رسیدن فصل بهار، رویش دوباره طبیعت و تجدیددیدار با نوروز باستانی هستیم، دل گواه به امید، شادی، شکفتن و پیشرفت می‌دهد. گواهی که امیدواریم، نشانی از آبادانی و شکوفایی بیش از پیش کشور به ویژه در عرصه‌های مختلف علم، فناوری و نوآوری باشد.

باید شکر گزار باشیم که دگر بار، فرصت و حلاوت حلول سالی دیگر بر هموطنان صلح دوستمان در سراسر گیتی ارزانی شد تا در سایه لطف و کرم بیکران الهی برای عزت، سربلندی و پیشرفت کشور، تلاش کنیم.

بی‌شک، مواد پیشرفته کلید توسعه فناوری و تولید ثروت در کشورهاست و توسعه اغلب فناوري‌هاي پيشرفته در گرو دسترسي به مواد پيشرفته و فناوري‌هاي مرتبط با آن است.

 نگاهي کوتاه به محدودیت‌های سال‌هاي گذشته كشور در دست‌یابی به برخی از این موادپیشرفته، به خوبي مبين اهميت كليدي اين حوزه است. این درحالی است که گستره کاربردهای فوتونیک بسیار وسیع بوده و درحوزه هایی از جمله ارتباطات، پزشکی، حوزه انرژی، آموزش و تحقیقات تاثیرگذار است .

باید توجه داشت که فناوری مواد پیشرفته و لیزر به عنوان  فناوری های توانمندساز کلیدی برای فناوری‌های دیگر کاربردی است .

حال با نظر به اهمیت دو حوزه فناوری های فتونیک و لیزر و مواد پیشرفته و ساخت این ستاد در نظر دارد تا با  سیاست‌گذاری و هماهنگی برای توسعه فناوری این دو حوزه راهبردی در کشور گام های مثبتی بردارد .

با توجه به گستردگی و تنوع  این حوزه، بی تردید ایجاد زمینه همفکری، تبادل نظرات، دانش و توانمندی‌ها، عاملی کلیدی است که امکان دستیابی به دستاوردهای موثر علم و فناوری را فراهم خواهد آورد. همچنین، متناسب با نیازهای کشور، برنامه‌ریزی‌ها و ماموریت‌های نظام‌مندی مد نظر قرار گرفته تا در سایه الطاف پروردگار و با دستان توانمند جوانان متخصص و برومند کشور، شاهد توسعه اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان و رفع مشکلات مختلف کوچک و بزرگ در مراکز مختلف علمی و تحقیقاتی و همچنین صنایع کشور،  باشیم.

امید داریم، به پشتوانه حمایت‌ها و مشارکت همه‌جانبه تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، بازیگران، متخصصان و ذینفعان بتوانیم در راستای توسعه علوم و فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت گام برداشته و شاهد شکوفایی روزافزون این حوزه باشیم.

هموطن گرامی، در لحظه تحویل سال، دعا کنیم که با تلاش و دلسوزی همه‌ی ما، سال پیش رو، سال عزت و سربلندی کشور و صلح پایدار جهانی باشد.

منبع: isti.ir

پایان پیام/

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم