مبارزه با آلودگی‌های محیطی

مبارزه با آلودگی‌های محیطی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72641
ناصر باقری فروزان*

یکی از عواقب زندگی شهری آلودگی‌های محیطی است که آسیب‌های جدی به سلامتی می‌زند. کاهش این آلاینده‌های زیستی با به‌روزترین استانداردها ضروری است.

سنجش آلودگی‌های محیط زیستی یکی از دغدغه‌های این روزهای کشور است. آلودگی‌هایی که سلامت انسان، دیگر جانداران و محیط اطرافمان را به خطر می‌اندازد. به همین دلیل باید به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای کاهش این آسیب‌های جدی باشیم.

مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت مهندسی پایانه محیط پاک یکی از فعالان این حوزه است و تلاش می‌کند با ارائه راه‌کارها و استفاده از تجهیزات به روز به یاری کاهش این آلودگی‌های زیستی بیاید. در مجموعه فناورمان سنجش در بخش آلودگی هوا و صدا، گازهای خروجی دودکش و همچنین ترکیبات آلی و سرطان‌زای خروجی دودکش بر اساس به روزترین استانداردها و مؤلفه‌های زیست‌محیطی انجام می‌شود.

تجهیزات آزمایشگاهی سنجش هوای محیط نیز دیگر خدمتی است که ارائه می‌کنیم. در این مجموعه، نمونه‌برداری و آنالیز گازها و بخارات هوای محیط و همچنین نمونه برداری و آنالیز فلزات سنگین هوای محیط طبق شیوه EPA انجام می‌شود.

یکی از برنامه‌هایی مدنظر در شرکتمان ارائه تخفیفات 30 درصدی به استفاده کنندگان از این خدمات آزمایشگاهی است. گروه‌های گوناگونی مخاطب این خدمات هستند و به پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان فناور دانشگاهی ارائه می‌شود.

هدف از این تخفیف‌ها حمایت از محققان، دانشجویان و پژوهشگران در زمینه‌های مختلف علمی است. در فصل زمستان همه خدمات آزمایشگاهی این مجموعه با 30 درصد تخفیف به مشتریان ارائه می‌شود.

شرکت مهندسی پایانه محیط پاک با دارا بودن گواهینامه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان آزمایشگاه معتمد در زمینه سنجش آلاینده های محیط زیست در بخش هوا، آب و فاضلاب، خاک و رسوب فعالیت می‌کند.

آزمایشگاه شیمی شرکت، مجهز به دستگاه های آزمایشگاهی نظیر طیف سنج مرئی فرابنفش، کدورت سنج، کجلدال، جارتست، کوره الکتریکی و غیره است و پارامترهای DO , PH , BOD , COD , SS , TDS , TSS، کلیه آنیون ها و کاتیون ها، کدورت، چربی و روغن در نمونه های آب، خاک، رسوب، پساب و پسماند را آنالیز می کند.

این شرکت به دستگاه طیف سنج جذب اتمی با قابلیت آنالیز فلزات و ترکیبات غیر آلی به روش شعله، کوره و سیستم هیدرید در محدوده  ppb و ppm و هم چنین دستگاه کروماتوگراف گازی با دتکتور های TCD و  FID مجهز است.

آزمون‌های میکروبیولوژی یکی دیگر از خدمات ارائه شده در مجموعه ما است. این بخش از آزمایشگاه از توانمندی انجام آزمون های مربوط به شناسایی و شمارش پارامتر های میکروبیولوژی شامل کلیفرم ها، کلیفرم های گوارشی، شمارش باکتری ها و غیره برخوردار است.

مخاطبان عضو باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی می‌توانند ضمن برخورداری از این تخفیف‌ها، اعتبار خود را برای دریافت خدمات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار دهند.

*مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت مهندسی پایانه محیط پاک عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم