هدایت ایده‌های نوآورانه در مسیر تجاری‌سازی

هدایت ایده‌های نوآورانه در مسیر تجاری‌سازی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73841
محمد عطایی*

توسعه ایده‌های نوآورانه و هدایت آنها در مسیر تجاری‌سازی به ارتقای خدمات آزمایشگاهی کارآمد در کشور کمک می کند. این کار در کنار توسعه خدمات ارائه شده به دریافت‌کنندگان این خدمات، توان دانشی متخصصان را هم به بدنه علمی کشور تزریق خواهد کرد.

 تجاری سازی ایده‌های نوآورانه شاید بهترین راه برای توسعه علمی و گسترش فناوری‌های کاربردی در کشور باشد و بتواند کشور را از پیج و خم تحریم‌ها و مشکلات موجود به سلامت گذر دهد. بر همین اساس باید نهادهای دولتی از تجاری سازی ایده‌هایی که نقشی اثرگذار در توسعه علمی کشور دارند حمایت کند. این حمایت‌ها مسیر توسعه یافتگی کشور را کوتاه تر و کارآمدتر خواهد کرد.

صنعت آزمایشگاهی نیز یکی از حوزه‌های علمی و فناورانه‌ای است که با استفاده از این ظرفیت‌ها مسیر مطلوبی را در پیش گرفته است و اگر این حمایت‌ها ادامه یابد قطعا در این حوزه کاربردی به پیشرفت‌های خوبی خواهیم رسید. مجموعه‌های آزمایشگاهی هم در بستر این حمایت‌ها می توانند زمینه را برای جذب و فعالیت سرآمدان علمی و متخصصان این حوزه فراهم کنند. کنار هم جمع شدن این دو مورد می تواند صنعت آزمایشگاهی را در مسیر توسعه یافتگی قرار دهد.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نیز از جمله مجموعه‌هایی است که با همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کنار فعالیت‌های روزانه خود، مرکز رشد فناوری پلیمر نیز ایجاد کرده است و در آن تعداد زیادی از شرکت های بخش خصوصی و دانش بنیان  مشغول به کار هستند. آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ضمن ارائه خدمات آزمایشگاهی کارآمد به شرکت‌ها و هسته‌های فناور، آن‌ها را در مسیر حصول نتیجه اثربخش و توسعه محصول همراهی می‌کند.

کیفیت و تولید فرآورده‌های کارآمد پلیمری، شناخت خواص و ماهیت آن‌ها نیازمند وجود روش‌های آزمایشگاهی روزآمد و تجهیزات پیشرفته‌ای است که می‌تواند به تولید محصولات کیفی و همچنین پژوهش‌های سودمند و توسعه فناوری‌های این حوزه بیانجامد. به همین دلیل مجموعه ما به این حوزه ورود کرده است و خدمات مطمئن و قابل قبولی در این زمینه ارائه می کند.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بر اساس همین ضرورت و نقش کلیدی پلیمرها در جامعه، محوریت فعالیت خود را بر روی پژوهش‌ها، کیفیت‌سنجی، توسعه فناوری‌ها و افزایش کیفیت فرآورده‌های صنعتی این حوزه و پیشرفت فناورانه در مسیر پلمرها قرار داده است. بخشی از این فرآیند به انجام آزمایش‌های کیفی و کارآمد برمی‌گردد که آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، با ارائه خدمات متنوع آزمایشگاهی به توسعه دانش و فناوری این حوزه کمک کرده است.

 

*مدیر آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم