پرهیز از شتاب‌زدگی

پرهیز از شتاب‌زدگی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68450
شیلا صفائیان*

تولید کیفی محصولات و ارائه خدمات مطلوب می‌تواند به جهش تولید و توسعه محصولات کیفی کمک کند. تولید مواد غذایی با کیفیت مطلوب و مفید که سلامت جامعه را به دنبال داشته باشد، نیازمند بهره‌مند بودن تولیدکننده‌ها از امکان آزمایش‌ها و ارزیابی‌هایی است که کیفیت و سلامت را به طور دقیق بسنجند.

وجود چنین آزمایش‌هایی که تولید سالم را تضمین کند می‌تواند در جهش تولید و صادرات محصولات ساخت داخل نیز موثر باشد. ما در مجموعه خود رفع مشکلات آلودگی‌های میکروبیولوژی و فلزات سنگین در صنایع مختلف و محیط زیست را هدف گرفته‌ایم.

ارائه خدمات آزمایشگاهی مطلوب یکی از لازمه‌های توسعه محصولات دانش‌بنیان و جهش تولید است، هیچ عملکردی در مدت زمان کوتاه، شتاب‌زده و بدون دانش فنی به نتیجه نخواهد رسید و هیچ جهشی واقعی نیز با سرعت و شتابزده رخ نخواهد داد. بنابراین صبر و ارائه خدمات با کیفیت و دقت بالا در تولید محصول و خدمات، نیاز اصلی شرکت‌ها است.

توجه به تولید اولویت‌های کشور با کیفیت مطلوب لازمه حرکت در مسیر جهش تولید است. در شرکت‌های دانش‌بنیان توجه به تخصصی بودن خدمات و تولید محصولات خاص می‌تواند در شرایط کنونی راه‌گشا باشد. تفاوت بین محصولات داخلی و خارجی عمدتا به شتاب‌زدگی و بی‌دقتی در تولید محصولات برمی‌گردد.

اگر در کنترل کیفیت خدمات و محصولات بیشتر توجه شود، آن محصول با صبر جای خود را در بازار پیدا و اعتماد مشتری را کسب خواهد کرد که این موضوع، لازمه ماندن در بازار و موفق شدن است.

*عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم