دفتر پیگیری های ویژه
-
- تمشیت امور مدیریتی و هماهنگی ارتباطات بین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با نهادهای دولتی، کمیسیونهای ذیربط، واحدهای تابعه و سایر ارگانها
- ابلاغ دستورات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین تصمیمات و مصوبات جلسات به واحدهای ذیربط و پیگیریهای لازم تا حصول نتیجه نهائی و نگهداری سوابق مربوط
- تشکیل منظم و مستمر شورای معاونین به عنوان دبیر شورا تنظیم صورتجلسات و ابلاغ تصمیمات اتخاذ شده و انجام پیگیریهای لازم
- ایجاد هماهنگی، همدلی، هم افزایی و ارتباط مؤثر میان شورای معاونین و جلوگیری از هرگونه فعالیت اجرایی جزیرهای درون سازمانی
- تنظیم کلیه ملاقاتها، نشستها و سفرهای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و تهیه و ارائه گزارش و مدارک مورد نیاز
- تنظیم کارتابل، کنترل و ویرایش نامهها، پیگیری مکاتبات، دستورات مکتوب یا شفاهی و امور ارجاعی مقام عالی معاونت و ارائه گزارشات مربوطه
- ارائه گزارش عملکرد معاونتها، مراکز، واحدهای تابعه و نهادهای وابسته به مقام عالی معاونت
- شرکت در جلسات داخل و خارج از وزارت متبوع بر حسب موضوع و به نمایندگی از مقام عالی معاونت
- برنامهریزی، هماهنگی و انجام تمامی اقدامات به منظور فراهم نمودن متن مصاحبهها، سمینارها، کنفرانسها، بازدیدها و جلسات عمومی مربوط به مقام عالی معاونت
- تهیه گزارشها و نامههای مورد نظر، مطالعه و تلخیص گزارشها و مقالات از منابع مختلف و تهیه احکام انشایی (احکام غیرفرمی) مربوط به انتصابات مستقیم مقام عالی معاونت
- مدیریت انجام امور گردهماییها، هماندیشیها، همایشها، تشریفات، انجام کلیه امور تشریفاتی، استقبال و بدرقه از میهمانان داخلی و خارجی و تهیه و تنظیم پیام تبریک و تسلیت به مناسبتهای مختلف ویژه مقام عالی معاونت با هماهنگی سایر واحدها
- معرفی نمایندگان مقام عالی معاونت برای شرکت در رویدادهای مختلف حسب موضوع
- نظارت بر انجام امور دفتری، مکاتبات، بایگانی، ترجمه و مراسلات حوزه معاونت و تنظیم برنامهها
- انجام کلیه امور دبیرخانه و امور مربوط به شبکه پیام دولت در معاونت علمی و فناوری
- ایجاد و نظارت بر سیستم پیگیری مکاتبات از طریق واحدهای مربوط و پیگیری و کسب اطلاع از جریان و نتیجه کارهای ارجاعی مقام معاونت به مسئولین مربوطه تا حصول نتیجه نهایی
- بررسی و ارزشیابی سوابق، اسناد، مدارک و پروندههایی که به بایگانی راکد تحویل میشود و طبقه بندی آنها از لحاظ اسناد قابل امحاء، قابل نگهداری و قابل ارسال به مراجع ذیصلاح و فهرست برداری ازآنها و اخذ مجوزهای لازم براساس دستورالعمل مربوطه با همکاری حوزه حراست
- تهیه و تدوین ضوابط و موازین مکاتبات اداری از لحاظ محتوی و اسلوب نگارش نامههای اداری و مشخصات ظاهری آنها و نظارت بر حسن اجرای آن
- برقراری ارتباطات، پیگیری و نظارت و انجام هماهنگیهای لازم برای ساماندهی، برنامه ریزی و اجرای موثر سفرهای بینالمللی و استانی، بازدیدها و ملاقاتها و شرکت در همایشها و گردهماییها با همکاری واحدهای مربوطه
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
تاریخ آخرین بروزرسانی صفحه : 1402/06/01