اداره کل امور اداری و پشتیبانی

امور اداری و پشتیبانی عملکرد وسیعی از خدمات را برنامه‌ریزی، هماهنگی و هدایت می‌کند تا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بتواند به صورت موثری کار کند. این واحد بر رعایت کامل استانداردها و قوانین مربوط به قراردادهای (پرسنلی و خدماتی)، بررسی الگوهای مصرف انرژی و نحوه استفاده از فناوری و تجهیزات اداری، مسئولیت اجرای مناقصه‌ها و مزایده‌ها، امور انبارداری، نحوه نگهداری و ایمنی کالاها، تهیه کالاها و تجهیزات مورد نیاز، امور مربوط به خدمات عمومی مانند برگزاری جلسات و همایش‌ها را جهت افزایش میزان بهره وری در دستور کار خود قرارداده است.

 

اهم وظایف

  • تعیین خط‌مشی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌های اداری و پشتیبانی در معاونت علمی؛
  • اجرای سیاست‌ها و خط‌مشی‌های معاونت علمی در زمینه‌های مربوط به امور اداری استخدامی و پشتیبانی؛
  • تهیه و تنظیم آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط براساس ضوابط و مصوبات معاونت علمی و ابلاغ آن به کلیه واحدها پس از تأیید مقام ذی‌ربط؛
  • مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و رسیدگی به تخلفات کارکنان و ارجاع مراتب به مراجع ذیربط؛
  • برنامه‌ریزی در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز معاونت علمی و ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای لازم و همچنین انجام امور مربوط به استخدام آنها ؛
  • نظارت بر اجرای صحیح مقررات استخدامی و ارائه راهنمایی‌های لازم؛
  • ایجاد و نگهداری بانک اطلاعات پرسنلی و سوابق خدمتی و اداری کلیه پرسنل معاونت علمی،
  • نظارت بر امور حضور و غیاب و ورود و خروج کارکنان معاونت علمی؛
  • صدور و ابلاغ کلیه احکام پرسنلی؛
  • رسیدگی به امور مربوط به بازنشستگی کارکنان و اتخاذ تصمیمات لازم؛
  • تهیه طرح های مربوط به رفاه عمومی کارکنان معاونت علمی و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های مزبور و فراهم نمودن امکانات و تسهیلات رفاهی لازم به همکاران؛
  • انجام امور مربوط به بیمه کارکنان معاونت علمی؛
  • انجام تعمیرات اساسی به منظور احیاء و نگهداری ساختمان‌ها و تأسیسات موجود؛
  • همکاری با واحد حراست در زمینه حفاظت از ساختمان‌ها، اموال و تأسیسات؛
  • پیش بینی ترفیع و مسیر ارتقاء شغلی کارکنان با کمک واحدهای مربوط .
  • مطالعه و بررسی رسته های شغلی معاونت علمی و ارائه نظرات و پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط با همکاری واحد برنامه و بودجه .
  • شرکت در جلسات تهیه و تنظیم بودجه پرسنلی کارکنان .

 

آشنایی با مدیر