دفتر ارتباطات مردمی و میز خدمت
دفتر ارتباطات مردمی و رسیدگی به شکایات (میزخدمت)
براساس الزامات قانونی حاکم بر نظام ارتباطات و در راستای تحقق اصول 90، 162، 173و 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی و به منظور نیل به اهداف برنامه پنجم توسعه و چشم انداز بیست ساله کشور بویژه اهداف مندرج در فصل پنجم و هفتم قانون خدمات کشوری، نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد دربرقراری ارتباط بین مردم و سازمان انجام وظیفه می نماید. با عنایت به اهداف و الزامات قانونی دفتر ارتباطات مردمی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، به عنوان پیشانی و یکی از بدنههای اصلی، با مدیریت ایدهها، نظرها، طرحها، شکایتها، درخواستها، انتقادها می کوشد تا به بررسی درخواستها و شکایات واصله مردمی اعم از حضوری و غیرحضوری پرداخته و جهت بهبود کیفیت با ارائه افزایش سطح دسترسی شرکت های دانش بنیان، فناور و نوآور به مدیران و مسئولین معاونت علمی با رویکرد حل مشکل و رفع نیازهای آنان و پاسخگویی به مشکلات، زمینة رضایتمندی را فراهم نماید.
همچنین این دفتر با واحدهای ذیربط (معاونتها، ستادها و مراکز تابعه) در انجام وظایف، رسیدگی به موقع و صحیح به شکایات و درخواستهای مردمی و استفاده از نتایج به دست آمده، توانایی مدیریت سازمان را افزایش داده و از اینرو توجه به انتظارات، دیدگاهها، گزارشها، پیشنهادها، انتقادها و برآورده ساختن نیازهای منطقی و به حق شاکیان در چارچوب ضوابط و مقررات، را امری مهم و ضروری میداند.
اهم وظایف
- پاسخگویی مناسب و فراهم نمودن شرایط مطلوب جهت تکریم ارباب رجوع در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مراکز تابعه.
- دریافت شکایات و درخواستهای مردمی و ارجاع آنها به واحدهای مربوطه و پیگیریهای لازم تاحصول نتیجه و اخذ پاسخ از معاونتها و مراکز تابعه.
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات جهت افزایش رضایتمندی شاکیان و جلب اعتماد عمومی.
- پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای معاونت ها، ستادها و مراکز تابعه در ارتباط با شکایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاکی.
- هدایت وکنترل درخواستها و رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و مشکلات شرکت های دانش بنیان، فناور و نوآور درتمام سطوح اجرایی.
- به حداقل رساندن فاصله زمان ثبت درخواست ها تا پیگیری و حصول نتیجه و ارائه پاسخ.
- مشاوره و راهنمایی به تماس گیرندگان درخصوص امورات مختلف دانش بنیان، خلاق و فناور و ... مانند نحوه دریافت وام و سایرسوالات آنها.
- بررسی و پاسخگوئی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور.
- حضور مستمر مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و میز خدمت در سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیس جمهور جهت دیدار چهره به چهره و دریافت درخواستها و رسیدگی به شکایات.
- جمع بندی شکایت در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام مسئول دستگاه به گونه ای که موجب کاهش شکایات مردمی گردد.
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر فونت: