تمدید فراخوان ایده‌پردازی و طرح‌های فناورانه و خلاق حوزه «مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی»

تمدید فراخوان ایده‌پردازی و طرح‌های فناورانه و خلاق حوزه «مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی»


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94438
فراخوان ایده‌پردازی و طرح‌های فناورانه و خلاق حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی با موضوع «سرمایش موضعی و سرماسازهای شخصی» تا اول آذرماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، فراخوان ایده‌پردازی و طرح‌های فناورانه و خلاق حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی و با هدف کاهش مصرف با به کارگیری فناوری های نوآور در سرمایش و یا نوع اعمال سرمایش، نوآوری در سیستم های سرمایشی کم هزینه، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر در سرمایش اعلام شده است.بررسی­‌ها نشان می­دهند حدود 40 درصد از پیک بار کشور مربوط به استفاده از تجهیزات سرمایشی است. هدف از فراخوان و برگزاری این رویداد آن است که بدون تغییر محسوس در رفاه افراد، سرمایش موضعی تامین شده و کاهش مصرف بارهای سرمایشی را در پی داشته باشد. در این رویداد، ایجاد و کنترل سرمایش برای «افراد» مد نظر است تا «فضای استقرار افراد» و هر نوع ایجاد سرمایش موضعی و یا به کارگیری سرماساز شخصی که این هدف را محقق کند، در این رویداد مورد پذیرش و استقبال است. سرمایش موضعی از طریق روش‌های هوشمندانه، پوشیدنی­های سرمایشی، بهینه­سازی، ارتقاء بهره‌­وری، اصلاح سیاستگذاری و ...، در این رویداد مورد استقبال است. استفاده از انرژی­های تجدیدپذیر برای سرمایش موضعی نیز از دیگر موضوعات ذیل این رویداد است.

جشنواره و رویداد پایانی این فراخوان، هشتم آذرماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود. از محورهای این فراخوان می توان به طرح های نوآورانه در حوزه کولرهای شخصی، کولرهای موضعی و خنک کن ها، به کارگیری منابع انرژی تجدید پذیر برای سیستم‌های سرمایشی، پوشیدنی‌های سرمایشی، بهینه سازی و ارتقا بهره وری، هوشمندسازی تجهیزات سرمایشی، ارائه پیشنهادهای اجرایی برای سیاست‌گذاری جهت مدیریت بارهای سرمایشی، ذخیره سازی سرما و ... اشاره کرد.

متقاضیان برای ارسال طرح و ایده‌های خود می‌توانند تا اول آذرماه به تارنمای https://www.nri.ac.ir/localcooler مراجعه کنند.

#15

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تمدید فراخوان ایده‌پردازی و طرح‌های فناورانه و خلاق حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی
تمدید فراخوان ایده‌پردازی و طرح‌های فناورانه و خلاق حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی
02/08/01 - 11:22
 توسعه سیستم‌های تولید همزمان برق،حرارت و سرمایش در کشور اجرایی می‌شود
توسعه سیستم‌های تولید همزمان برق،حرارت و سرمایش در کشور اجرایی می‌شود
96/11/11 - 11:02
بیشتر بخوانیم