پذیرش مراکز ساخت و تولید در شبکه ساخت سریع فناوری‌های راهبردی معاونت علمی

پذیرش مراکز ساخت و تولید در شبکه ساخت سریع فناوری‌های راهبردی معاونت علمی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94311
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور ایجاد زیرساخت حمایت و کمک به تسریع فرآیند ساخت نمونه اولیه محصولات فناورانه، اقدام به ایجاد شبکه ملی ساخت سریع کرده که مراکز علاقه‌مند دارای زیرساخت «ساخت و تولید» می‌توانند در این سامانه عضو شوند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در حال حاضر خدمات مورد ارائه در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور عموما به تامین فضای کار و برخی خدمات مانند مشاوره کسب و کار، شتاب‌دهی، سرمایه‌گذاری اولیه و... محدود می‌شود؛ در حالی که در فرآیند ایده تا محصول، یکی از بخش‌هایی که اغلب فناوران دچار چالش اساسی برای انجام آن هستند، ساخت نمونه اولیه است.

به منظور ساخت نمونه اولیه با توجه به اینکه اغلب هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا زیرساخت و تجهیزات کافی برای ساخت و تولید ندارند، بایستی به افراد و محل‌های دارای این تجهیزات برای دریافت خدمت مراجعه کنند که عموما در این امر به دلایل مختلف دچار مشکل می‌شوند و اغلب فناوران برای اینکه به محصول مناسب دست یابند بایستی زمان و هزینه بسیار زیاد نسبت به حالت معمول را بپردازند. مراکز ساخت سریع برای پاسخ به این نیاز ایجاد می‌شوند که با محوریت یک یا چند بنگاه اقتصادی، با موضوع فعالیت و ظرفیت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری آن ها فعالیت کرده که با دارا بودن زیرساخت‌ها و قابلیت‌هایی، خدمات ساخت سریع را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

 

#20

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم